Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Constance Schärfer - 16 oktober 2010 22:58

jag är inte van vid sånt här, det jag är van vid är inte det bästa att vara van vid kanske. Har man blivit van vid det en gång är det svårt att sluta ge sig in i de eller något liknande igen, våga ge ut sig lite eller mycket för någon. Det jag är van vid är inte det bästa att vara van vid. Jag vill inte vara van vid det längre, vill hitta något bättre. Jag vill våga känna något bra, ha något bra. Men jag har blivit sårad så många gånger att jag inte vet om jag vågar utsätta mig för den risken igen. Jag vill verkligen våga men är så rädd att bli sårad igen. Jag bryr mig för mycket om hur andra känner, vad dom vill m.m än hur jag själv känner, vad jag själv vill. Enligt vissa är jag för godhjärtad, lite för godhjärtad för mitt eget bästa, men jag kan inte hjälpa de. Jag är den jag är, jag är den person som ser gott i alla eller ah dom flesta iaf, jag är godhjärtad av mig och jag ser inte något direkt fel i de, eller ?


   

Av Constance Schärfer - 16 oktober 2010 19:50

Jaha och så har helgen kommit igen då. Händer inte så mycket och har inte hänt så mycket för mig heller av helgen som har gått. Igår vaknade jag hyfsat tidigt och mådde inte alls bra, huvudverk, illa mående och massa andra saker. Det indrade min inte från att åka till jobbet utan blev det jobb för 3:dje dagen denna veckan, skulle ha kunnat jobbat idag med om man bara hade kunnat ta sig hem efter jobbet på något sett och till jobbet dvs. På jobbet igår hände det inte så värst mycket, var ganska lugnt faktiskt. Inte många barn som kom eller så, var bara 6 barn som var där igår vilket jag tyckte vara rätt så tråkigt det var barn som klarade sig själva och inte behövde mig, vilket leder till att jag inte får något att göra under dom timmarna som man jobbar och blir bara sittandes vid bordet och halv sover typ :Phehe Men förutom det så var dagen och kvällen bra, åkte hem efter jobbet för att vila och ta det lugnt. Tog det så lugnt att jag somnade för en stund i sängen framför tv:n :P När jag vaknade igen blev man sugen på att åka ut och hitta på något ( vilket jag skulle ha gjort egentligen med sara, fazel och några andra av hans vänner) så man åkte in till stan bolltorpshöjd med sebbe :) Blev att vi hyrde film, eller han hyrde film och jag kollade :P hihi En bra film blev de och det kändes som att jag hade sett innan av någon anledning när jag i själva verket inte hade gjort de måste ha blandat ihop den med någon annan film eller om jag bara var trött :P Somnade trots allt hemma i sängen framför tv:n och sen nästan hemma hos sebbe i hans knä :) Riktigt mysigt var det, blev dock ingen kram trots att detvar Internationella kram dagen igår ^^ hehe Stannade i soffan ett tag efter att filmen var slut innan vi gick för att lägga oss och sova vilket inte gick så bra utan jag fastnade liggandes på sängen med alla akläder och nästan somnade flera gånger innan jag till slut hamnade under täcket och somna ^^haha

Blev inte att man sov så länge i natt utan man vaknade lite då och då dels för att mobilen började låta då man fick sms från en kollega som frågade om jag kunde jobba åt henne och även från mamma och dels för att... Ja, det vet ja inte riktigt, var nog bara en sån natt som jag har ibland då jag inte kan sova genom hela natten utan vaknar då och då jobbigt är det=/ Så när man vaknade på riktigt imorse så var man rätt så trött, somnade nästan i soffan igen när man väl hamnade där:P Kanske beror på att man la sig där istället för att sitta upp, inte för jag tror det skulle hjälpa så mycket men :P hehe


Idag då så har jag inte gjort så mycket, kom hem vid 2 tiden och då blev det att man satte på radion med hög volym, städa och sen laga mat, taco blev detför mig idag =) Mamma,pappa och steffi var påväg till småland om dom inte redan var där dvs för att träffa Phoebes nya matte och husse=( Usch det var så tomt och tyst när man hade låst upp dörren och kom in, då ingen hund kom springades och skällandes mot en för att hälsa på en :( Det positiva med att huset var tomt är att man kan spela hur hög musik som helst utan att det är någon som ber en att sänka:P Nåväl, efter att  musiken var på så börjadem an med att damsuga och så så att man hade fått de gjort, sen blev det laga mat, äta framför tv:n. När man hade ätit upp blev det att man gick ner till källarn för att sätta på en tvätt så att man har rena kläder imon och veckan som kommer vilket kan vara bra att ha, tycker jag iaf ;P


Nu sitter man här i soffan igen, med datorn i knät, radion på högt och tar det lugnt efter att ha ätit ytterigare en gång och är jätte mätt efter de. Väntar på att tvätten ska bli färdig så att man kan gå ner, hänga upp den och sätta på en till maskin med tvätt. Mamma, pappa och steffi är påväg hem vilket ska bli skönt när dom är här, då jag inte gillar att vara ensam hemma direkt. tycker det är mycket roligare att ha några hemma så att man har några/någon att prata med samtidigt som jag tycker det är skönt att vara ensam hemma, lite små jobbigt så där men :P Funderar på vad man ska göra för något roligt imon med då man inte riktigt vet va man ska göra. Är dock väldigt sugen å att gå Ljus i Alingsås igen men vill inte göra det ensam bara, tycker det är så tråkigt att gå själv. Jag är som ni kanske märker inte någon direkt ensam varg utan gillar att ha personer/folk/människor omkring mig så att man kan prata och vara social med någon :) Är en väldigt social person av mig tycker jag allt :) Sen så har man blivit väldigt fest sugen dom här senaste dagarna/veckorna med då man inte har festat på vääääldigt länge vilket jag tycker tråkigt:/ :(  så nästa gång det är fest får ni gärna säga till mig så att jag kan följa med !;) hehe Ne nu blir det att gå ner till källarn tror jag för att kolla till tvätten och sen kanske sätta på en till film och sitta i soffan framför den med en skål/hink med chips och godis i plus ett glas med läsk =) puss och kram på er !! =)<3


   

Ovido - Quiz & Flashcards