Alla inlägg under maj 2014

Av Constance Schärfer - 14 maj 2014 23:29

" Jag är lite tveksam om jag ska vara ärlig. Har tänkt ganska mycket på mitt ex, Elinore, på sista tiden...
Ja alltså jag var verkligen jättekär i henne så det är klart att det finns kvar. Känner inte riktigt likadant med dig, även om jag tycker om dig och trivs väldigt bra med dig. Därav tveksamheten... "

Ja vad säger man när man får detta på sms av sin kille ( numera ex ) ?
Det konstiga är att jag kände på mig att det var något med honom då han var så frånvarande och tyst det senaste. Okej visst han brukar vara tyst och så men nu var det mer än vanligt, speciellt igår och idag då han knappt skickat några sms eller så.

På fredag blir det att gå förbi honom för att hämta de få saker jag har hos honom samt lämna tillbaka nyckeln. Ser inte alls fram emot att träffa honom för detta.


Bara att gå tillbaka till singellivet nu då. Jippy, eller ? ^o)

Av Constance Schärfer - 5 maj 2014 14:45

Ja då är man arbetslös, endast vikarie nu som man är. Fick sparken i lördags för vad jag tycker är löjliga anledningar. Personalen på gymmet blandar in det jag skriver privat på Fb och säger sedan till chefen att jsg skriver för mörkt och jag skriver där om den m.m Men va fan har det med hur jag jobbar och allt ?! Okej visst man ska väl inte skriva och komplimera en gammal kollega som nu jobbar hos en konkurrent men ändå. Och jag kunde ha sagt till tidigare att jag inte kunde jobba en dag men när man mår skit och inte kan göra något annat än att bara ligga i sängen kan dom inte förvänta sig att ringa/smsa och meddela. Jag orkade inte göra ett skit, skriva, ringa eller kolla på tv mer än att ligga i sängen.

Efter att ha varit lojal och bara pratat positivt om företaget i nästan 6 år får jag inget annat än skitsnack och skit tillbaka. Woho vilket företag man jobbat för eller ?

Så ja jag är glad över att jag fick sparken, skulle jag inte fått de skulle jag sagt upp mig själv dock om 3 år först då jag ej vill betala tillbaka utbildning g dom skickade mig på.

Nu blir det att plugga upp betyg, jobba som vikarie, barnvakt och umgås med pojkvännen och familjen istället.

Hoppas ni har ett bättre jobb, bättre kollegor och bättre chefer ! Låt ingen köra med er och ta ingen skit !!!

Skapa flashcards