Alla inlägg under juni 2016

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O

Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobbat eller varit hos föräldrarna för student eller födelsedags firande.


I helgen var jag på fest (fredags, midsommar) tillsammans med Erica i Västra Bodarna vilket var väldigt roligt. Träffade en som jag inte sett sedan hon var jätte liten och vi gick hos dagmamma. Hur kul som helst att träffa på henne där oväntat och få prata med hennen efter alla år. Vi var väl hemma vid 03.30-04.00 något sånt så man var inte den piggaste eller fräshaste personen i lördags (igår) när René kom oh hämtade migför att åka till föräldrarna och fira honom :P


Efter det blev det hem till Erica och hjälpa henne lite, köpte mat och sedan blev det skräckfilm innan jag gick hem och somnade direkt mer eller mindre. Jobbade nämligen natten till fredag så sov max 4.5 timmar på hela natten och var vaken hela tiden tills att vi kom hem på fredag natt/lördag morgon.


Har ännu inte fått i ordning så mycket i lägenheten men har åtmistone fått till en soffa så nu har jag i alla fall en soffa, bord +stolar och säng som möbler samt mammas och appas trädgårds möbler på balkongen. Har beställt badrumsskåp och galjer som jag väntar på så när dom är här och allt är betalt blir det till att fixa ännu fler möbler. Trivs väldigt bra här trots att jag inte har så jätte mycket möbler ännu, lika så med jobbet.


Apropå jobb, så har jag gått och skaffat mig ( på väg till ) ett till jobb nu. Jag var med i 90 days challange och nu ska jag förhoppningsvis bli coach där också om jag bara lyckas få ihop det med mitt nuvarande jobb som assistent åt brukaren. Kommer bli så kul att få göra det om det blir av då jag själv har varit md i utmaningen och Vet att det fungerar. Så otroligt rolig är den, man träffar så många ya människor via utmaningen och man lär sig inte minst en  massa om sig själv. Jag lärde mig en massa om mig själv via den trots att jag redan kan och vet en del om kost och så så lärde jag mig ändå väldigt mycket. Jag klarade av mer än vad jag trodde och fick motivationen att fortsätta tack vare min coaxh jag hade samt alla deltagare i hennes team men också alla andra som är med i utmaningen.Tack vare den utmaningen så gick jag ner 8kg på ca 3 månader och går fortfarande ner. Jag fick kontroll på kosten och äter mer regelbundet än vad jag gjorde innan vilket också var mitt mål i utmaningen. Är så taggad på att få börja och hoppas jag lyckas få ihop några deltagare :D Är ni sugna och/eller nyfikna så kontakta mig på facebook så kan jag berätta lite mer ingående där vad det går ut på.

Nu blir det t ill att sova då jag ska upp imon och jobba 12 timmars pass! Ha det göt och jag lovar att jag ska försöka bättra mig!

Ovido - Quiz & Flashcards