Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Scerige

Av Constance Schärfer - 22 november 2015 14:50

Nu äntligen är vi hemma. Ligger i soffan efter att ha sovit underbart i min säng och vaknat där med. Så sjukt skönt var det!

Så de sista dagarna där då, hur var dom? Dom var bra, va med Tomas på hela dagarna. I fredags gick vi och kollade runt i butikerna efter saker vi ville köpa. Blev ett armband till min syster, ankelband och byxdress till mig och sen två armband till Tomas syster och syster dotter. Köpte även en t-shirt med texten I <3 Marbella till Sara och mig. På kvällen gick vi ut och åt en god middag på restaurangen vi var på första kvällen. Blev en dyr men god middag.

I lördags gick vi upp och packade, Tomas städade och jag låg i sängen och sedan packade sakerna. 15-20 minuter innan taxin kom åkte vi ner och väntade istället för i lägenheten och rummet får vi bodde.
Väl på flygplatsen blev det shopping. Blev att vi köpte en dior parfym till mig, en parfym till honom, två flaskor smirnoff (234kr?!), en flaska Jägermeister med två shotglas (230kr?!) samt en flaska whiskey. Helt galet vad billigt det var! Allt gick på något med 1000kr.
Efter det blev det frukost på Burger King för mih och Tomas då vi var klara med panckning och allt en timme innan vi skulle bli hämtade och vågade inte chansa att hinna äta frukost där. Så hamburgare fick det bli till frukost. Hamburgarna och 4 flaskor vatten som vi köpte där gick på 334kr. Helt galet vad dyrt det var med tyckte vi.

Efter maten blev det kaffe på starbucks och njuta av den innan vi gick till gaten. Vid gaten träffade jag på en gammal kollega jag inte träffat sedan jag slutade på Alingsås Hälsostudio och hade hennes dotter i dans. I och med att jag inte var beredd på att se henne där var jag förvånad och såg henne först inte. Hon ropade och vinkade lite på mig en stund innan jag reagerade. Var kul att träffa henne men som sagt, inte beredd på det.

Flyget gick bra bortsett från att det blev försenat med minst 20 min. Pappa stod och väntade på oss från 19.15 till 20-20.15 Tog en stund innan vi kom ut och sen fick vi vänta på vårt bagage en stund med.
När vi väntade på bagaget kommen man fram till mig och frågade hur det är med mig. Då jag inte visste vem han är eller så svarade jag "bra" lite frågande. Sen förklarade han att han var med på planet i lördags på väg till Malaga och jag var på väg att sätta mig på honom när jag blev dålig. Jag min s ju knappt något från det så vi skrattade och så pratade vi. Han visade geniunt intresse i hur vi/jag mår och allt löste sig för oss. Var riktigt trevligt och snällt av honom!

Hemvägen gick snabbt, men inget jsg nlev förvånad över i och med att det var pappa och vi ville bara komma hem. Mamma väntade hemma med potatis och köttbullar till oss som vi fick äta. Satt där och pratade lite om resan och det som hände mig på vägen dit. Mamma sa att hon var rädd att dom skulle bli tvinga att åka till Frankrike och hämta hem mitt lik först. Vi landade ju där kvällen/natten efter att attacken hände.

Efter några timmar åkte vi hem till oss där Sara och Costa väntade. Dom skulle ut så det blev att vi följde med ut. Var riktigt rolig kväll/natt med Sara! Fan vad jag saknat det under veckan! Träffade även en gammal barndoms kompis på Harrys som var riktigt länge sedan jag träffade. Tror det är minst 4-5 år sen.

Nu ligger jag då i soffan och ändrar på att tvätten ska bli färdig och att Sara ska komma hem med kaffe, mjölk, ostbågar och chips till mig (hon åt upp mina) medan Tomas ligger i sängen och sover ännu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards