Alla inlägg under september 2012

Av Constance Schärfer - 24 september 2012 20:38

Fan va jag blir trött !! För två veckor sen låg jag hemma och sjukskriven med halsfluss, för en veka sen blev jag frisk och i fredags blev jag sjuk Igen ! Läkarna sa att jag har en infektion i lungorna, infektion i bröstkorgen nära hjärtat och virus i halsen. När fan ska jag få vara frisk längre än en vecka ?! I lördags blev det två turer till akuten, första gången var det kotroll och prover så det inte var något allvarligt och andra gången blev det att åka in akut 03.00 på natten då jag fick svårt att andas, blev yr, illamående och spy färdigt samt jobbigare smärta i bröstet. Blev tvungen att väcka pojkvännen en timma innan han skulle upp för att jobba så han kunde köra in mig igen. Han lämnade mig på akuten och åkte sedan hem igen för att sova så han orkar upp och jobba hela dagen istället för att stanna hos mig vilket jag tyckte var bättre och vitkigare. Två timmar senare var jag färdig och 3 timmar senare var jag hemma i lägenheten igen. Jag kommer hem och pojkvännen åker iväg för att jobba, jag som bara ville ligga i hans famn och känna mig trygg för en stund efter att ha mått skit och varit på akuten i 2 timmar så åker han iväg för att jobba :( kände mig så elak mot honom då jag skrämde honom när jag sa att jag har bröstsmärtor och behövde åka in, han blev riktigt orolig och tor han blev lite rädd med :/ han är då min hjälte som ställde upp och körde in mig en timma innan han skulle upp och jobba, den bästa pojkvännen man kan ha är han. Tycker om honom så otroligt mycket !!!


Nu sitter jag hemma hos föräldrarna i huset och i min säng istället för att vara i lägenheten ensam och känna hur tomt och tyst det är där utan pojkvännen hemma. Här är det nästintill alltid någon hemma och jag behöver inte tänka på hur tomt det är i lgh. Nu är han i Malmö och jobbar och ska vara där i en månad men kommer hem varje fredag och är hemma på helgerna. Då ska jag ta och mysa riktigt ordentligt med honom ! På lördag kommer han dessutom hem till föräldrarna och min lilla syster för att äta lite kina mat och prata lite, mamma som ville de för att kolla läget lite med honom eller så antar jag fast att hon känner honom redan ;) haha åååh saknar honom sååå redan ! :(


     

Av Constance Schärfer - 14 september 2012 12:35

Vilken helg jag har att se fram emot efter att ha legat sjuk i en vecka ! Ikväll blir det personalfest på Musses med alla mina underbara kollegor på ett av mina jobb, imon blir det att gå upp tidigt för att åka till Stora Höga och jobba och dansa med alla underbara barnen jag har där och sedan blir det att åka hem till pojkvännen och bara mysa och ha det bra. Kommer bli en hel grym helg har jag en känsla av ! Sitter just nu i sängen och laddar genom att lyssna på morgondagen jobb låtar och går igenom koreografierna lite lätt i huvudet medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. Trots att jag fortfarande äter medicin kommer jag ha det grymt roligt ikväll, inte behöver jag ta en öl eller vin för att ha roligt inte sen så ska jag ju upp vid 4-5 för att göra mig i ordning innan det blir att åka iväg och jobba. Nä det blir läsk eller vatten för mig ikväll medan dom andra dricker vin eller öl men jag klarar mig ändå =) Får se om jg skriver något ikväll när jag kommer hem eller om det blir sängen direkt ( vilket jag är rätt säker på ;) hehe ).

 Ha hen grym kväll och helg nu alla !!

 

Av Constance Schärfer - 7 september 2012 19:32

Jaha då sitteer man här och är sjuk, nte lite sjuk heller utan halsfluss sjuk ! :O har aldrig varit mer sjuk än förskyld och lunginflamation så kommer det här. Inte nog med heller utan jag kanske har körtelfeber med dessutom. Blir jag sjuk med feber ja då blir jag riktigtsjuk då jag aldrig och väldigt sällan får feber. Så nu sitter jag här och mår skit och kan varken äta eller dricka något typ. Det ja får till mat är soppa, det enda jag kan svälja utan att det gör för jävla ont i halsen :S blir att ligga i sängen eller soffan och ta det lugnt i en vecka nu utan jobb eller något sånt. Kommer bli riktigt tråkigt att bara sitta hemma, jag verkligen avkyr att vara ledig kanske är det därför som jag har 4 olika jobb ;) hehe

Ne nu blir det att lägga mig ner och försöka fortsätta andas :)

Av Constance Schärfer - 3 september 2012 22:20

Då har terminen dragit igång och första passet har gjorts för denna veckan, imon väntar pass nummer 2 och 3 och på lördag är det pass nummer 4,5 och 6 som väntar. Dagens pass gick riktigt bra förutom att jag råkade byta plats på några steg annars så gick det toppen. Vi hade roligt och barnen var glada när vi slutade för dagen, hoppas att morgon dagen och lördagens pass går inst lika bra som idag. Imon börjar vi lite tidigare med men det ska gå bra det med, gäller bara att jag kommer upp ur sängen ;) nu blir det nog att jag lägger mig och sover ändå, ska upp vid 9 imon bitti om senast för att äta en ordentlig frukost så ja orkar med alla passen imon. Super dag har det varit idag ! =D

Ovido - Quiz & Flashcards