Alla inlägg under juli 2014

Av Constance Schärfer - 28 juli 2014 17:18

I veckan har det hänt mycket, intr varit hemma så värdt mycket utan mer varit ute på vift.
Onsdags blev jag uppkörd ut sängen för att åka till lagmansholm på fest där hos två killar där jag endast kände en och sen syskon till två ^^ början var det tråkigt men ju längre in på kvällen/natten det gick ju roligare blev det. Blev lite lapdance och självklart drog min tjejkompis upp mig för att köra en på killen vars fest det var >.< haha själv tycker jag inte det var så bra men han hade visst svårt att hålla sig och blev kåt fick man höra :-P roligt var det iaf och en sen natt/tidig morgon blev det. Vi la oss inte förrän vid 06 på torsdag morgon och somnade inte förrän vid 7-8 kanske :-P :-)
Hemfärd vid 17 eller aah jag, min tjejkompis ( Johanna ) och Max ( han vars fest vi var på ) åkte och handlade efter att vi städat och gjort iordning där hemma. Sedan blev vi avsläppta i sävelund och garaget för att vara där och vänta på några medan Max åkte vidare.
Blev lite bad och annat senare på eftermiddagen.

På kvällen gick jag hem till Erik för att vara lite med honom men var så sjukt trött så orkade inte så värst mycket :-P blev att vi drog och badade vid 23 tiden med Michael och Drea innan jag somnade som en sten i hans säng. Blev sedan väckt vid 11 ( för tidigt enligt mig ) av Erik för att dra och bada igen men denna gången med England, Annie och Pippi ( Englands hund ).

I fredags blev det stan, polisen och fixa nytt leg. Hem för att duscha och packa lite för att senare dra in till stan igen och träffa Johanna för bad och annat skoj. Drog till lygnared med Johanna och kuken ( Joakim ) för lite bad innan vi stack hem till henne. Bestämde oss för att grilla vilket vi inte gjorde utan blev bara att vi tände elden och sedan stack vi till Max idtället ( blev sugen på hamburgare ). Så där hamnade vi tillsammans med Elli och hennes halvbror. Satt där en stund innan vi ( Johanna och jag ) drog in till stan och sedan en spontan trio till Gbg. Blev strandsatta där så tåget inte gick förrän 06.00 på söndags morgonen tillbaka till Alingsås så vi lyckades på lycke att komma och hämta oss vid 05. Några timmar senare var vi hemma hos Johanna igen och det blev sängen direkt för vår del för 9 skulle vi upp och åka på rally.

Ja så lördags morgonen kom snabbt för vår del och det blev att gå upp fixa macka och packa saker för att åka till Vårgårda och rallyt ( kan ni tänka/se mig på rally ?! ). Förvånansvärt nog så var det faktiskt ganska roligt och jag är inte något bilintresserade alls men ändå tyckte jag det va roligt. Enda sega var att vi var tvugna att gå på åkrar så det började klia som in i helvete på mina ben ( tål ej gräs ) och så började det regna som in i helskotta med ^^ haha snack om att det började regna, hagla, blåsa, åska och blixtra när vi var där och kolla eller >.< men roligt hade vi det iaf och en skön helg.

Väl hemma hos henne igen efter vi varit förbi Max för att hämta våra tröja/jacka vi glömde och jag kläder hemma blev det att byta om och sedan lägga sig i sängen och sova >.< sov hela dagen och gick endast upp för att äta lite och kolla på tv innan det blev sängen igen. Sov sedan till 14 på söndagen och gick upp till soffan, satte oss där och tjötade med Johannas pappa innan det blev dags för mig att åka hem.

Nu sitter jag hemma och är trött som ett as igen trots att jag sovit en stund på eftermiddagen efter att varit barnvakt en stund på morgonen och druckit kaffe. Blir att fixa lite mat snart och ta det lugnt innan det blir sova igen så jag orkar upp för att vara barnvakt imon bitti igen och kanske hålla mitt första pass på NW i Partille imon kväll. Spännande !!

Så där har ni det, min vecka och idag. Hoppas nu haft en bra och torrare helg och får en härlig vecka !

Av Constance Schärfer - 21 juli 2014 18:33

Ja då åkte jag iväg med Erik igår kväll för att bada/doppa oss vid 23 tiden. Var mysigt, små kallt men också skönt. Första gången för i år och första gången på 3-4 år för min del. Undrar när nästa gång blir.

Jag doppade mig bara typ och gick sedan upp medan han simmade ut till flottan och hoppade och simmade. Jag som inte brukar bada så värst mycket tog mig mitt vanliga dopp, stod och kollade efter honom och gick sedan upp tråkigt nog ( tyckte han :P ). Nästa gång får bli lite tidigare så vi verkligen kan bada och ha det nice.

Efter badet åkte vi hem till honom för att se på en film jag inte kommer ihåg vad den heter men bra och konstig var den :P blev lite sent till sängen dock då han skulle upp och jobba vid 10 och vi la oss inte förrän vid 2 OBS ^^ hehe

Nu har jag vaknat efter en stunds vila ( var sjukt trött efter i lördags då Disney maratonet var ) och ska ner för att ätatror jag. Smsa lite med Erik när han slutat jobbet och kolla tv innan det blir sova igen. Hoppas ni har det underbart i solen och sommarvärmen och njuter till fullo för det gör jag !!

Lite bilde från igår och tidigare i veckan kommer ( dock inga från maratonet tråkigt nog :-( ).

Puss på er ! ?? <3 ?

?

Av Constance Schärfer - 12 juli 2014 23:33

Jag inser allt mer och mer att jag saknar någon som håller om mig om kvällarna, någon att komma hem till, någon som älskar mig för den jag är trots mitt förflutna och accepterar mig för allt som kommer med mig.

Jag trodde jag hade hittat det när jag bodde med Sebbe men det var fel, när jag var tillsammans med Jonas det var fel det med, Johannes= fel, Martin = fel, Lars = fel och nu Johannes även han fel. Hur kommer det sig att alla killar jag träffat bara låtsas vara någon med/mot mig medan jag varit brutalt ärlig mot dom alla ?
Är det jag som är fel på ? Jag som är för blåögd ? Är mitt förflutna för jobbigt för killarna att hantera, det att jag måste äta medicin dagligen för att funka " normalt " ? Att jag få någon typ av panikångest och få utbrott ? Vad ?

Jag vill verkligen vad det är. Nej jag har inte dåligt självförtroende även om det verkar som det nu. Jag har bara en dålig dag/kväll.

Så snälla läsare, svara på dessa frågor och var ärliga !

Av Constance Schärfer - 12 juli 2014 19:53

Åååh igår var jag och köpte mina nya allergimediciner och provade dom för första gången idag. Och gissa vad, dom funkade !!! Fy tusan vad glad jag blev när jag märkte att jag inte behövde snyta mig efter 15 min ute i solen. Detta gjorde att jag låg och bara njöt i solen i 3 timmar innan jag gick in för att fixa tvätt, dricka kaffe och sen blev det att vara ute i ca 2 timmar till. Så sjukt underbart att äntligen kunna njuta av sommaren till fullo precis som alla andra utan några som helst problem ! :-D

Av Constance Schärfer - 3 juli 2014 21:34

Idag eller rättare sagt för några minuter sedan förvånade jag mig själv med att skriva till pappan till mitt barn ( jag skulle haft nu ), efter att inte ha sagt ett ord till honom på över 3 år ! :O
Vet inte varför jag gjorde det men av någon konstig anledning kände jag för att skriva till hobom och nu i efterhand ifrågasatte/-sätter jag mig själv med varför jag gjorde det. Jag kan verkligen inte förstå varför :-/ kan ni ? Om ni kan, snälla skriv era förslag till mig i en kommentar. Kanske har ni rätt med de ni tror är anledningen.

I övrigt så har dagen varit bra, jobbat på noltorpssärskola med de underbara barnen där och även träffat på och busar med ett syskonpar som jag känner sen några år tillbaka från hälsostudion.

Ovido - Quiz & Flashcards