Alla inlägg under juni 2015

Av Constance Schärfer - 6 juni 2015 20:34

ja länge sen jag vet!
Har fått ett nytt jobb (vikariat) på ett äldreboende så har verkligen inte haft tid till bloggen. Jag har knappt hunnit varva ner och vilat innan nästa pass har börjar känns det som! :-O första månaden jobbade alla dagar utom 3-4 dagar då jag lyckades vara ledig och nu i sommar kommer jag jobba varje vecka nästan hela veckor. Enda semestern är vecka 25 då jag jobbar måndag-tisdag och sedan är ledig onsdag-söndag. Helt galet! Men får tänka positivt, jag tjänar pengar och har helt underbara kollegor och vårdtagare/anhöriga! Nästa vecka ska jag baka halloncheesecake med vitchoklad till kollegorna och till en speciell anhörig som varje helg kommer med någon typ av bakelse och varje dag med frukt till oss i personalen! Så himla gulligt och snällt av honom.

Igår hjälpte jag och en från jobbet till på vår kollegas dotters student fest med mat, dricka, fika samt plocka undan lite efteråt. Innan det jobbade jag dagen och var tvungen att gå upp 6.15 och kvällen innan jobbade både jag och kollegan (hon som hjälpte till, kallar henne för A) kvällen och tjötade till kanske 00.30 eller så. Jag somnade väl någon gång efter två och sov 4 timmar ^^ haha

Idag då, sjukt trött som bara den. Velat sova hela dagen men inte gick det då jag måste kunna sina ikväll så jag orkar upp 6.15 imon bitti för jobb hela dagen. Bjöd in vänner för grillning på midsommar via Facebook vilket mamma såg och blev sju helvetes förbannad och vägrade lyssna på vad jag sa utan förblev arg. Fan vad less jag är på att bo mes föräldrarna fortfarande! Längtar tills jag får en lgh och kan flytta härifrån. Då dom ska iväg till kusinerna och jag inte orkar följa med tänkte jag då att jsg kunde grilla med några vänner men nej då inte fan kunde jag de då min "kära" mor inte litar på mig utan ser mig fortfarande som en oansvarig, liten skitunge på 13 år. Hallå jag är 25 i år, jobbat och skött min egna ekonomi i 7 år. Tror jag klarar av att ha några vänner hos mig för grillning och allmänt trevligt/roligt.

Imon väntar jobb igen och en vecka framåt (ledig torsdag endast) kommer ju vara sådär lagom kul. Potatisfestivalen börjar på fredag men i och med att jag jobbar så satans mycket i helgen vet det fan om jag kommer orka gå på det. Jobbar kvällen på fredag och sedan dagen lördag-söndag :-/ är väl kanske mer roligt för barnfamiljerna och deras barn än mig men hade varit roligt att gå dit med någon-/ra vänner ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards