Alla inlägg under juli 2010

Av Constance Schärfer - 17 juli 2010 20:55

Då har man överlevt snart en vecka ensam hemma med hunden :) jag tycker ändå det gick bra förutom att det var såååå segt efter ett tag att vara ensam så länge :( men man träffade kompisar och så några dagar ändå (: som igår :) då blev det playan som gällde med alla mina vänner :D grilla där och bara ha de gött och sen drog några av oss hem till mig för att kolla på film och gå ut med hunden :) imopn kommer syrran, mamma och pappa hem igen och då är det tillbaka till vardagen igen

Av Constance Schärfer - 9 juli 2010 23:23

Heeej alla bloggläsare!

Har varit ett tag sen nu sen man skrev här och inte vet jag varför det är det heller... Kanske för att det har varit mycket med jobbet i Norge och livet ? Vem vet. Nu är jag hemma i Sverige igen hos familj och vänner vilket är skönt :) Har sökt jobb som förskolelärare här i lilla Alingsås och tråkigt nog slutat i Norge hos den underbara familj jag jobbade och skulle jobba hos igen efter sommarn :( Är jätte tråkigt att man blev tvungen att sluta där pga jobbet här men va ska man göra? Om man kunde vara på två ställen samtidigt så skulle jag vara det men nu går det inte =/ Så ingen mer Norge för mig förutom när man åker dit för att hämta hem resten av sakerna man har där så att nästa aupair kan komma dit och ha sina saker i skåpen :)


Såå, vad har hänt här i Sverige och händer här för mig nu då ? Jo det blir att jobba på Hälsostudion juli ut, vara barnvakt åt en kollega/vän/ gammal danslärare och träffa kompisar och familj. Leva det nya singellivet som kommit till mig nu när pojkvännen gjorde slut efter en månad pga privata skäl. Tråkigt men inget jag kan göra åt och inget man hänger läpp över länge för. Livet går vidare trots att man är singel så att säga :P =) Finns ju viktigare saker i livet än killar eller hur ? (=

Kommer att åka till studion för att försöka komma igång med träningen på riktigt igen :) Den rytmen man hade innan det blev Norge för mig ska jag ta och komma in igen, såå skönt att träna när man väl har kommit igång med det :) Självklart kommer det inte att ta hela min tid heller utan blir även att träffa alla underbara vänner man har här i Alingsås och så ska man försöka att träffa alla dom underbara nya vännerna man fick i Skövde genom pojkvännen man hade där (=  Guuuud va man saknar dom vännerna!! Kan inte fatta att man kan sakna vänner man inte har kännt alls länge så mycket :P haha Men dom är inte svåra att sakna så snälla och underbara dom är!=)


Vad har man gjort nu i veckan och så då ? Jo det blev jobb i måndags, träning i tisdags på jobbet i gymmet och jobb, onsdags blev det träning igen på jobbbet men då blev det zumba pass med brorsans flickvän och numera sambo =) Var hur kul som helst att gå på detpasset förutom att man hade druckit för lite så man blev tvungen att avbryta och gå ut för att sitta ner så man inte skulle svimma :S, i torsdags/igår blev det zumba hemma med mamma men då bara 20 min istället för 45 som det är på jobbet/studion, idag blev det att man tog det lugnt och vila upp knät som gör sig påmind om skadan man har där sen ca ett år tillbaka eller så :/, imon blir det träning igen på jobbet men då i gymmet med en gammal klasskompis och på söndag blir det att ta det lugnt bara kanske träffa kompisar eller så =)

 Nästa vecka blir det samma sak fast då blir det jobb och träning på måndag, träning på tisdag och onsdag, jobb och träning på torsdag, träning på fredag sen playan med vännerna för lite grillning och skoj, lördag lugnt och söndag träning om man orkar :P haha Hoppas bara att knät klarar av att man tränar så mycket i veckan som man har tänkt;) :) Är ensam hemma i veckan då föräldrarna, syrran och hunden åker till Öland med kusinen om inte båda för lite camping hela veckan=) Roligt men tråkigt, gillar inte direkt att vara ensam, finns ju ingen att prata med då;):P haha

Ovido - Quiz & Flashcards