Alla inlägg under november 2013

Av Constance Schärfer - 27 november 2013 18:53

I veckan hade vi besök av två tjejer från Up with people, gruppen som består av ungdomar som åker runt världen, sjunger och hjälper andra. Det här tjejerna var roligt nog från Tyskland och Kina, är det en slump tro ? ;-) mamma blev glad över att det kom en kines till oss som hon kunde prata kinesiska med och pappa blev glad över att det var en tysk som han kunde prata tyska med.

I fredags var det första dagen på mitt nya jobb som är på Golden fish, en italiensk och medelhavs restaurang. Riktigt roligt att få börja där, kollegorna är snälla och trevliga och maten är riktigt god den med. Jobbade kvällen i fredags där och hela dagen i lördags sen ledigt och jobbade idag igen. Härligt att ha ett fast jobb och sedan Hälso som ett extra jobb.

Sedan på söndagen var det Up with peoples show som var riktigt bra. Efter att showen var slut sökte jag för att få vara med i Up with people och få åka runt till olika länder, sjunga, hjälpa till och så klart dansa ! :-D det dumma är bara att jag måste vara ledig ett halv år från jobbet :-/ :-(

Jag hoppas att tjejerna och alla det andra i Up with people får det bra den sista veckan här i Sverige och det sista veckorna av deras resande/turné !
Här kommer lite bilder från showen och tjejerna som var hos oss i veckan !

Av Constance Schärfer - 17 november 2013 20:48

Äntligen har min nya bild för jobbet kommit upp samt min 3:e och senaste titel ( instruktör ) på hemsidan. Är riktigt nöjd med detta kort, iaf mer nöjd än min förra som togs ca 2 veckor efter att jag klippt mig jääääätte kort :-P :-/

Väntar nu på att få höra från vår gruppträningsansvarig ska höra av sig om en tid för möte där vi ska bestämma vilka tider och dagar jag ska köra mina pass. Längtar som bara den tills jag får köra, är riktigt kul att få leda våra medlemmar på pass i något man själv gillar.

Snart är det slut men den ā terminen av funkykidz med så då är det riktigt skönt med mina IW pass som kan sysselsätta och hålla mig igång tills nästa termin drar igång. Kommer bli roligt men tråkigt på söndag när det är show och sista gången på några månader jag kommer få se mina duktiga elever :-( men jag har alltid våra grymma medlemmar och kollegorna att träna med ! :-D

Av Constance Schärfer - 4 november 2013 19:47

Fy fan vad jag är glad ! I lördags åkte jag och två kollegor till Helsingborg för utbildning hela dagen i IW så vi blir instruktörer i det. Och gissa vad, VI GJORDE DE !!!!!!! Kan ni fatta hur satans glada vi, jag blev över att vi gjorde de ?! Helt otroligt att jag gjorde, börjar först nu fatta att jag klarade det.
När vi kom hem till Alingsås var det att göra sig i ordning för firande på hotellet med kollegor och vänner. Träffade ett exs bror vilket var väldigt roligt då man inte träffat på honom sedan det tig slut för 2 år sedan.
Snart blir det att hålla mitt första pass med våra seniorer uppe på gymmet vilket jag längtar efter och dom. Som frågar redan efter mig, när jag ska börja köra passet tillsammans med dom. Så roligt är det när dom frågar och vill att man ska köra passet tillsammans. Var inte alls beredd på en sådan positiv mottagning av dom vilket gjorde mig så mycket gladare. Ååååg vill bara börja köra nu !!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards