Alla inlägg under april 2010

Av Constance Schärfer - 29 april 2010 22:38

nu sitter man hemma i sverige och tar det lugnt... har varit en lugn vecka denna veckan, inte jobbat så mycket utan bara igår och sen så slutade man... har ine varit så mycket jobb enna månaden faktiskt om jag ska vara ärlig.. familjen gav mig två veckors påsklov och sen så blev det inte så mycket jobb efter det, var sjuk i en vecka så det blev inget jobb då och sen när jag blev frisk så blev det nästan inget jobb utan bara igår och i måndags typ.. skönt de menändå lite tråkigt, blir ju segt att inte göra något på dagarna :/ som tur var så jobbade jag ändå fast inte mot betalning, hos min nya familj och med ewe :D ska bli rikigt kul att komma tilbaka om ca 2  uker och jobba tilsammans med henne :) har redan flyttat mina grejer och allt så det är bara att komma dit då och börja jobba :D

men tillbaka till sverige, idag fyller syrran år, inte för att vi gjorde något speciellt men :P haha imon så fyller mamma år och då blir det lite firande med familjen för henne sen ska man in till stan för att träffa ewe och vara i stan en stund innan vi drar hjem till henne och gjör oss i ordning inför kvällen och firandet av henne :D

Av Constance Schärfer - 17 april 2010 20:44

fy vad tråkigt man kan ha det asså! Har legat i sängen hela dagen och antingen sovit, läst eller hållt på med datorn men mest sovit.... Så här tråkigt har ja inte haft de på sjukt länge och jag tror jag vet varför jag har så tråkigt....... Det är för att min älskade kompis ewe är hemma i sverige medan jag är här och har jätte tråkigt,annars är jag alltid hemma hos henne från fredag till söndag och ha det hur roligt och mysigt som helst men denna helgen blev hon tvungen att åka till sverige pga en tråkig händelse =( men imon, då jävlar då ska vi ha hur roligt som helst =) först blir det träning med erika sen åker jag hem till ewe kollar på film eller nått sånt och sen åker jag in till byen för att möta henne där när hon kommer från bussen och sen åker vi hem till henne och ha det lika roligt som vi alltid har :) saknar henne så nu! kom hem snart ewe! ser fram emot imorgon och när vi blir sambos på riktigt =D älskar dig gumman! Pusspuss<3

Av Constance Schärfer - 15 april 2010 19:30

Ja då är det torsdag igen... Idag har det inte hänt så värst mycket, bara städ på jobbet och sen inget mer... Sov hos ewe igår :) alltid lka roligt och mysigt... Vi blev bjudna på mat som jarle och ett av barnen gjorde, väldigt gott var det faktiskt :) Blev lite bus med barnen innan maten och snakkk... En sen kväll/natt blev det iaf igår men det gör/gjorde inget, det var som sagt väldigt trevligt... På kvällen när jag och ewe skulle sova så låg hon bara och skrattade hur mycket som helst och inte förstod jag varför men roligt hade hon iaf :P haha Sen lite senare kom erika hem från jobbet och berättade att hon kommer flytta i helgen till lägenheten hon var och kollade på dag :) Grattis gumman! Jätte kul verkligen ! Vilket var väldigt roligt för henne.. Sen berättade hon även att det kändes som att det gick bra för henne på intervjun hon var på igår, vilket inte gick så värst bra d ewe låg och skrattade mest hela tiden ^^ Hon var väldigt trött igår tror jag :p Idag gick vi upp hyfsat tidigt, vid 11 och åt frukost och så.. Jag berättade för ewe att hon bara låg och skrattade igår nästan hela tiden vilket hon intekom på, trötta lilla ewe ;) hehe Nu ligger man då i sin egna säng hemma i Dröbak och har precis ätit, varför vet jag inte då jag inte är hugnrig men xP haha Är väldigt trött och har huvudverk men det ska nog gå bra ändå :) Sov morgon imon, börjar inte förrän 15 :D Hur glad som helst över de då jag egentligen skulle ha börjat 9 och annars brukar börja vid 8 på morgonen så det här är väldigt skönt för mig :) Sent hela veckan, eller aah dom här 3 dagarna jag jobbar denna veckan då :P hehe Tvätten är igång så den ligger man och väntar på med sen får vi se vad som händer för mig, kanske blir det att man lägger sig tidigt ikväll för att sova :) Inte för att jag själv tror på de men :P haha

Av Constance Schärfer - 14 april 2010 11:06

Lovet har varit alldeles underbart ! Åkte till Sverige med ewe så fort vi fick ledigt båda två för påsken. Bussresan var seg men annars var allt bra :) Tågresan var också lite seg men inte lika farlig som bussen:P Vi satt och skrattade och hade oss som vanligt ^^ Väl framme i lilla Alingsås, vår fina hemstad blev det en väntan på att David skulle komma och hämta ewe så att dom kunde kolla på film och snakka lite... Mamma satt i bilen och väntade på mig, jag kan ju inte bara lämna ewe ensam där tänk om det händer henne något så är jag inte där ? :P hehe Vi flummade sjukt mycket där, tror mer än vanligt till och med.. Ewe försökte hoppa på mig rygg med en cigg i handen vilket jag inte orkade ^^^haha


En lugn hemma kväll blev det sen iaf när man kom hem :) Snakkade lite med mamma och så.. Helgen var man med vänner som man inte träffat på ett tag.. Åkte in till Gbg och llilla centrum i a-ås med ewe. Fikade med Frida, träffade Sandra och var med ewe då :) Hemma kväll hos Rasmus, träning filmkväll hos David och bowling blev det =) Hotellet med Ewe,Linn, David och Rebecka med :) Hur roligt som helst var det i Sverige...


När man kom tillbaka till Norge blev det att man åkte hem till Ewe för att bo hos henne tills jag skulle börja igen...Hjälpte henne på jobbet och var med barnen, roligt :) Fick sms från Katrine, tar jag inte upp här dock men kan säga att det var inget roligt sms.. Sen ringde hon och sa att det som stog i smset inte alls hade stått där eller något, förstod inget alls. Varken jag eller Ewe förstod vad hon menade elelr höll på :S Var kalas för lilla Christian som fylldde 4 år i onsdags som dom hade kalas då (barnkalas) och i söndags var det vuxenkalas då jag och Ewe hjälpte till med att duka, städa och stryka duk :) Var jätte roligt och maten och allt var väldigt gott :)


Lite senare på kvällen åkte jag och Ewe till stortinget för att städa på kontoret. Erika och ANgelica stod där och väntade på oss då dom skulle följa med upp. Det blev väldigt mycket tjöt och inte så mycket städ i början då det var länge sen vi såg Erika sist. Vi pratade om jobb och allt annat. Blev allt mellan himel och jord typ :P haha Sen blev det ändå dags för mig och Ewe att städa lite så att vi kunde åka hem igen. Angelica åkte ganska tidigt då hon måste sitta på bussen i en timma för att komma till Dröbak och sedan gå i ca 10 min för att komma hem.

Jag, Ewe och Erika tjötade och hjälptes åt att bära Erikas packning till t-banen och hem. VI tjötade även där och satt vid våra datorer i Ewes och mitt rum :) Det blev en lång natt för oss 3 då vi tjötade och Erika skulle upp tidigt för att jobba på Ikea. Jag och Ewe åkte för att fixa skattekort till oss som vi verkligen behövde för att slippa betala jätte mycket i skatt i Sverige eller så. VI låg och solade påbalkongen och åt frukost i det fina vädret. Ewe lyckades bränna sig ganska så regällt men jag klarade mig :D hihi Sen blev det jobb för oss igen då Kristina kom hem och vi skulle hämta Christian från barnehage.


Vi satt och solade väldigt mycket och även jag lyckades bränna mig lite sen dagen efter :) Dock inte lika mycket eller jobbigt som Ewe men jag brände mig :) haha  Hur skönt som helst är det nu när våren har kommit och man inte behöver ha på sig alls lika mycket klder som innan när man ska gå ut.


Igår satt jag och Ewe och solade igen utanför vårt rum denna gången och då kom Kristin ner och fårgade mig om jag har något jobb i Sverige vilket jag inte har sa jag. Då frågade hon om jag ville jobba hos dom direkt efter att jag har slutat hos Katrine och co. Jag blev väldigt glad och sa självklart JA!  Jag och Ewe satt och snakkade mycket om det och kom fram till att jag får söka jobb på Meny för att få in lite pengar då jag dom inte har råd att betala två aupaierer. Ewe blev väldigt glad hon också då hon får sällskap på jobbet och inte behöver vara ensam på dagarna eller så. Med andra ord vi blev väldigt glada båda två över de :) Så nu ska jag flytta in till Ewe när jag har slutat här i Dröbak och det ska bli såååå jävla roligt att göra de :D Jag och Ewe kommer verkligen överens ochvi tycker det samma osv.. Vi sitter alltid och skrattar och har roligt så det här ska gå bra :) Vi har inte tröttnat på varandra än och vi har bott mer eller mindre tillsammans varje helg då jag kommer till henne för att komma ifrån Dröbak lte och närmare sentrum och henne så klart :)


Senare på kvällen kom Angelica och Erika till oss ochvi åkte upp till Holmenkollen, eller det var tänkt så men det gick inte så bra så vi åkte längre upp för att kolla på den fina utsikten som är där. Blev lite kort tagning men inte så mcket då minn kamera inte hade så mycket batteri kvar (kort kommer snart ). Efter att vi var där körde vi Angelica till t-banen och sedan hem igen där bjöd Erika oss på väldigt god rött vin som vi drack.. Ewe blev full på bara ett glas och satt och flummade och  höll på hur mycket som helst :P haha Kastade vindruvor, tryckte in kaka innanför linne och massa andra konstiga saker höll hon på med, men jag och Erika fick oss iaf ett gott skratt, flera rättare sagt :p Sjukt roligt och sjukt mysigt var det igår ! :)


Nu sitter jag hemma i Dröbak igen och ska snart äta min och Alexanders kladdkaka som vi har bakat idag :) Sen blir det nog att jag går ner igen till mig för att vila lite ( är sååå himla trött ) :P haha Det blev inte så många timmars sömn, tror jag sov i kanske 3 timmar sammanlagt udner natten :P hehe Efter jobbet blir det att man åker till Stortinget för att gå på ungdomsmöte i yrkan ochfå reda på lite hur vi ska göra med skattekort och lite andra viktiga saker som vi behöver veta :)

Av Constance Schärfer - 6 april 2010 00:01

Och så har ännu en dag gott här i Sverige... Ligger i min säng efter att ha kommit hem från läkarbesöket, varför jag var där tänker jag inte avslöja. Har inte hänt så värst mycket idag, bosse och anita kom hem till oss idag för att prata lite med mamma och pappa.. Dock snakkade bosse med mig också lite men det var om norge han snakkade med mig om :P hehe Blev annars att man låg i sängen mest och sov eller tog det lugnt framför tv:n/ datorn pga att man inte sov något inatt :( Bokade banor för imon med då man ska bowla med en himla massa underbara vänner :D Ska bli sjukt roligt att göra de! Var kjempe lenge sen man bowlade så det ska bli riktigt roligt att göra det imon och med mina underbara vänner med! Det finns nog inga bättre vänner i världen än dom jag har här! Okej ewe då, men hon är hjemma i norge nå :( men jag kommer ju hjem snart :D förhoppningsvis om nu inte mamma håller kvar mig här i sverige pga mitt blodtryck:/ Men nu ska man inte tänka på de utan imon är det tisdag, eller idag då och det innebär att man ska vara med david i 3 timmar då det blir film och allmänt trevligt efter han har slutat jobbet sen åker vi till stures vid 8 då det blir bowling med 11 andra underbara kompisar i 2 timmar :) kan inte bli bättre dag! =D Innan dess blir det i för sig tvättning för mig och lite packning men det går fort :P hehe

Nu ska jag ta det lugnt, igjen med att kolla på tv, snakka med ewe på fb innan det blir att man sover så man orkar med morgon dagen :) nattinatt på er!Puss

Av Constance Schärfer - 4 april 2010 00:12

Gud vad skönt det är att vara tillbaka i sverige:) har verkligen saknat alla mina kompisar här i sverige/ alingsås... att kunna åka till jobbet (hälso), träna och träffa alla underbara barn och föräldrar som vi har där är hur roligt som helst.  har trääfat hur många underbara och härliga människor på  bara några få dagar.. i måndags var jag med ewe som ni vet om, träffade frida och sandra i byen, i tisdags var ja med ewe igjen, åkte till gbg shoppade llite sen tebax till a-ås jobbet ( hälso) träna, träffa en gammal simskole elev och hennes mamma, david. i onsdags var det en lugn hjemma kväll, i torsdags var det hotellet, träffa becka, julia, julia, sanna, ida e & h,dejvid, david, ewe, linn, lovisa m.m och hade hur kul som helst. i fredags åkte jag till allum med syrran, mamma och hennes vår äldsta moster för att shoppa, tåg hjem till a-ås hjemm en stund, in till byen med kalle och tina för att vara hjemma hos rasmus på en chill kväll med massa andra härliga människor.. bestämdes att vi skule bowla antingen måndag eller tisdag ( som det blev, tisdag) vilket kommer bli hur roligt som helst.. just nu är vi ett gäng på 7 8 pers men hoppas på fler :D på måndag blir det att man förhoppningsvis träffar fia ( sofia) ochtar en fka inne i byen och bara ha det allmänt trevligt :) på onsdag blir det att man åker hjem på kvällen vilket ska bl i skönt, roligt men också tråkgt.. lämna ala mina vänner här är aldrig kul dock får jag träffa ewe igjen :D kommer i för sig tillbaka till sverige snart men ändå :P hihi

idag har man iaf bara tagit det roligt hjemma, med att sova länge, kolla på tv och en promad med hunden i det fina vår vädret :) planerat lite inför bowlingen på tisdag med :) längtar sjukt mycket till de ! :D nää nu blir det att sova så man inte sover allt för länge imon :P hehe natti natt på er !

Skapa flashcards