Alla inlägg under oktober 2015

Av Constance Schärfer - 28 oktober 2015 19:45

Herregud vad veckorna flyger fram! Nu är det bara två veckor kvar tills vi åker till Spanien med 3 andra, helt galet :O det går så himla fort men tror det har med att jag jobbar nu varje dag förutom på helgerna så det ger känslan av att det går snabbare.

Speciellt denna helgen som var flög iväg. Började med att jag slutade 11.30 för dagen, gick hem för att äta, duscha och vila. Sen blev det att göra sig iordning för AW med jobbet på kvällen. God mat och mycket skratt plus en äcklig gubbe. Ja ni läste rätt, äcklig gubbe! Det var så att en gubbe gick förbi vårt bort ofta och stirrade på mig från att vi kom in och satte oss till att vi gick. Han stirrade även från son plats (3 bord längre in) och en gång stannade han med sin kompis, pekade på mig och viskade något till honom. När vi skulle betala kom han fram, smekte mig på axeln och började fråga hur gammal jag är mm samt bad mig gissa hur gammal han är. Min ena kollega sa ifrån vilket gjorde honom arg, så när han gick sa han argt " Lika gammal som henne, 350 år!" Detta skulle man kunna tro fick honom att sluta men icke sa Nicke. Han fortsatte från sin plats. Usch säger jag bara! Men bortsett från det så vae kvällen hur bra son helst tillsammans med mina kollegor. Nu längtar jag efter resan oxh ser så mycket fram emot den.

I helgen blir det middag hos mon moster på fredag efter jag slutat jobbet för att fira henne som fyller år på söndag. Kalas på lördag för Tomas syster dotter och förhoppningsvis köpa resväskor. Var i dra igår och köpte presenter till systerdottern och min moster, får hoppas dom blir glada över presenterna.
På lördag är det även halloween så efter jobbet idag blev det att man köpte över 1kg godis till alla barn. Får hoppas på barn kommer annars har jag och Tomas mycket godis att äta ;) hehe

Av Constance Schärfer - 12 oktober 2015 16:50

Så underbart, idag kom en kollega (ordinarie) och frågade om jag ville fortsätta jobba hos dom till den 13/11! :-D sjukt skönt, så nu vet jag att jag har jobb fram tills dagen innan jag och Tomas åker till Spanien! :-D skönt både för oss, mig, personalen, barnen och föräldrarna att veta samma person kommer dit.

Hoppas allt går som det ska för er med jobb, förhållande och allt!

Skapa flashcards