Alla inlägg under februari 2010

Av Constance Schärfer - 27 februari 2010 21:40

Idag så har man åkt till jobbet ( Hälsostudion) och tränat lite:) eller det blev mer att man dansade :P haha Var på ett danspass med stol med andra ord så var det chair dance jag var på :) Var hur roligt som helst. Har saknat dansen så hemskt mycket men allra mest har ja saknat Sofia och hennes pass. När man går på dom så får man verkligen en träning, hon håller då inte tillbaka på något utan har hon pass och man ska träna så blir det ordentligt. Sjukt kul var det iaf. Träffade Sandra med vilket var väldigt roligt det med. Har inte sett henne på månader, innan jag flyttade så det var väldigt roligt att träffa henne idag=)

På passet så hjälpte man Sofia lite med några ord som passade in i de vi gjorde och så vilket var ganska roligt :P hehe Tror dock att hon hellre ville att jag jobbade idag istället för idag då hon hade sin underbara söta Isak där och hans storebror. Den nya tjejen som har tagit några av mina tider jobbade idag och hon kunde inte ha hand om Isak så jätte bra, eller asså han kände inte igen henne, han känner henne inte överhuvudtaget så han blev lite rädd för henne och började gråta. Hon kunde inte sysselsätta honom så bra så mormor (Isaks) fick vara med han hela tiden vilket var lite tråkigt med tanke på att hon tänkte träna idag. Isak är lite svår av sig ibland om han inte känner personen som jobbar och ska passa han, han känner ingen på jobbet av dom som är i barnlandet förutom mig så det blir lite svårt för Sofia att lämna honom där ibland nu när jag ionte är kvar på jobbet längre :) :( Så hon vill ju så klart att jag ska komma tillbaka till Sverige och jobbet  så att hon kan jobba i lugn och ro utan att oroa sig för att Isak ska bli till något problem och så att jag kan passa han varann måndag hemma hos dom:) Skulle jag jätte gärna göra för det är alltid lika roligt och mysigt att passa lilla Isak. Får boka in någon helg som man kommer hem och passar han :p hehe Men jag kommer ju hem till påsk kanske och då blir det träning och jobb som gäller här i Alingsås :D Och att träffa vännerna och Sofia så klart ;) hehe  Det är ett måste när man kommer till Sverige på besök, vännerna, Sofia och jobbet. Sååå skönt att veta att man har jobb här i Alingsås också så när man kommer hit så är det bara att skicka sms till en av mina chefer här att jag har kommit hit på besök och kan jobba om det behövs=D I påsk så blir det jobb jobb jobb jobb och träning tränig träning träning :P haha LÄngtar sjukt mycket till påsk då man förhoppningsvis kommer tillbaka till hit på besök för att jobba =)


Nu så sitter man iaf i sängen kollar på tv, äter popcorn och väntar på att första maskinen med tvätt ska bli färdig så att man kan sätta på den andra för att sedan packa imon inför hemresan imon kväll :) Imon så blir det att man åker hem till Dröback igen :D Ska bli riktigt skönt att koma tillbaka till vardagen igen och så ska man skriva up psig på ett gym tillsammans med Ewe för att träna, dansa och kanske sola? :) Sjukt skönt ska det bli med träning igen regelbundet :D

Av Constance Schärfer - 26 februari 2010 19:40

Idag har man tagit det hyfsat lugnt här hemma i Alingsås. Låg och drog mig länge i sängen framför tv:n och åt frukost/lunch, pratade lite med Frida på facebook med. Det blev lite små rörigt men det ordnade sig tillslut :P haha Hon hängde inte med att det ja skrev faktiskt var till henne och inte någon annan ^^ haha Det slutade med att hon åkte med pappa hem till oss när han hade kommt tillbaka till Alingsås från jobbet. Vi pratade lite, åt våfflor som mamma höll på med när hon kom och efter de blev det dansträning med Zumba gänget. Blev lite dans, rump/kropps skakning men mest av allt blev det ändå mest rump skakning:P haha Grymt kul var det iaf, blev mycket dans men också mycket skratt under passet :) Sen blev det dags för henne att åka, eller hon åkte med syrran och mamma när mamma skulle lämna syrran till bion. Vilket inte gjorde Fridaa något med tanke på att hon skulle till ungdomssamlngen ikväll i kyrkan då någon från Idol skulle komma och sjunga :) En underbart trevlig dag blev det med Frida iaf :) Tack för en trevlig, rolig och svettig dag gumman! =) <3


Nu ligger man i sängen efter att ha ätit lite mat, kollar på tv, lyssnar på musik och tar det allmänt lugnt efter en ganska så händelserik dag. Imon blir det buss in till sentrum tillsammans med en stol för att gå på ett pass på jobbet tillsammans med Sandra =) Ska bli rikigt roligt, har inte träffat henne på jätte länge. SIst man träffade henne var ju innan man flyttade vilket var för en månad sen. Hoppas det blir lika roligt imon på passet som det var idag få se om det blir gymmet en stund innan med =)

Av Constance Schärfer - 25 februari 2010 22:03

Ja idag är ingen bra dag alls... Eller jo att jag fick jobba på jobbet, det bästa jobbet finss och stället att jobba på var bra men annars är det nog ingen bra dag idag.. Pratade med vänner som visade sig att dom inte alls var några vänner uta nbar apersoner som gillar att jävlas och snacka skit om personer. Så nu har man gjort sig av med dom också. Från och med nu ska ja ta och klara mig själv och bara ha några få vänner som jag Verkligen kan lita på. Inga fler falska vänner utan bara få och riktiga vänner.


Tur att man har familjen iaf, hoppas och tror ja att jag har.. Dom börjar ju bli som mina falska vänner är känns det som. Men men jag klarar mig nog bäst själv. Blir att man åker/flyttar bort från Sveriga, bort från Alingsås,falska vänner och allt annat dåligt här för att starta ett helt nytt liv någon annanstans med nya vänner.


Nu blir det ut med hunden oc sen blir det tv tittande i sängen :)

Av Constance Schärfer - 25 februari 2010 12:28

Förlåt för att man inte har skrivit något på några dagar men vårat/ mitt internet har cp:at. Men nu så är jag tillbaka och ska skriva om det som har hänt.


I Fredags åkte jag som sagt hem och hade det väääldigt tråkigt. Började smsa med några kompisar tex henke, robert, frida m.m Väldigt roligt, då fick man lite sällskap iaf :P haha Mamma hade kört ner i diket med vår bil och var då ionte säker på om hon kunde hämta mig från bussen i gbg :S Så det blev att man kollade om henke eller robert ville vara snälla och hämta mig för att sedan köra hem mig men det gick inte :( :P haha Som tur var kunde jag köpa ett västtrafiks kort med mina norska pengar och sedan ta pendeln in till a-ås =) När man kom in blev det en väntan på mamma, tur in i skogen för att hämta lill syrran och sedan tillbaka till stationen för att hämta pappa. Väl hemma blev de en kall cola och sedan sängen :)


I lördags var jag med henke och robert hemma hos henke. Vi kollade på film och snackade lite. Som vanligt med andra ord :p haha Blev en film man inte har sett men var faktiskt lite små rolig :p haha Jag var dock ganska trött så vet inte om det var för att ajg var trött eller för att det verkligen var roligt som jag skrattade ^^ hehe Efter det blev det dags att säga godnatt och sova =)


I söndags så var jag hemma hela dagen och tog det lugnt...Eller jag skottade gården och ramlade lite då och då i snö drivorna och skrattade :p haha Är väldigt roligt att ramla i dom faktsikt dock inte när man skadar armen på cupen men :p hehe Sedan blev det mat och slapp framför tv:n och i sängen =)


I måndags åkte jag in till a-ås för att träffa frida som man inte har träffat på jätte länge =( Men det var riktigt kul att träffa henne =) Vi gick en promenad med theo till stockslycke, till maxi för att köpa godis och sedan hem till henne igen för att kolla på film :)


I tisdags så åkte jag in till a-ås alströmer för att träffa mina gamla lärare men det var inte några där förutom eva :P haha så det blev inte så många lärare man träffade men roligt att träffa henne igen iaf =) Sen blev det att man gick till jobbet (studion) för att jobba och överraska alla där :D Var hur roligt som helst att komma tillbaka dit och jobba =) Saknar de..


Igår/ onsdags var jag med henke och robert igen och som vanligt så kollade vi på film hemma hos henke... Blev Hot Fuz som både jag och henke hade kollat på innan. Vi fick besök av några tjejer, kompisar till henke och robert.. Inte så jätte länge men det var trevligt. Bestämde att det är fest hos han på lördag :) hihi Ska bli kul=)


Idag så var det tänkt att jag skulle träna i både gymmet och sedan pass med Sofia som håller i den men tyvär blev det så att sanna har blivit sjuk så jag får jobba istället :D haha tråkigt men sjukt roligt ändå :) Längtar längtar :) Mer kommer ikväll om hur det har varit idag på jobbet och överhuvudtaget :) hej svej så länge



Av Constance Schärfer - 18 februari 2010 22:19

Idag så har man jobbat med lillen och haft det mysigt och roligt. Först blev det tv för henne och städ för mig, sedan lagade vi pannkakor som hon åt och jag lagade :P Jag klädde på henne kläder som hon behövde för att vara ute hela dagen, sen mig själv och sedan blev bar det av ut i kylan och mot lekplatsen här i Dröbak. Hon satt i vagnen och jag putte så klart. När vi kom fram till lekplatsen så var det en skolklass där så det blev inte så mycket lek för lillen men lite blev det allt. Vi gick in mot sentrum för att dricka varm choklad och kaffe men innan dess blev det in på ica för att köpa lite saker man ska ha med sig på bussen hem imon :) Vi gick vidare och helt plötsligt så lossnade en av hjulen på vagnen (vilket har hänt innan för Katrine och Sverre) men denna gången gick det inte att sätta vfast den igen utan någon bit hade tydligen lossnat också så det blev att vi gick hem. Lillen fick sig en ordentlig promenad och motion iaf och det fick ju såk lart jg med. Det var liksom inte en liten bit vi gick utan en ganska lång bit speciellt för en liten flicka som henne. Väl hemma blev det tv för lillen och matlagning och lite små städ för mig. Efter några timmar kom Katrine hem med killen men det blev ingen lång tid hon stannade här utan hon lämnade han åkte vidare för att hämta vagnen men kom lika snabbt hem igen för hon inte kunde hitta den. Hon hämtade mig, jag stängde av spisen som jag hade  på för att göra mat åt killen tog på mig skona och så åkte vi ut igen för att hämta vagnen. Hon hade tydligen kört förbi där jag hade ställt den men det fanns kvar. Åter hem igen, matlagning och städ. Katrine åkte iväg igen för en trevlig ute kväll med Sverre. Jag och barnen var hemma och kollade på tv tills det blev läggdags för lillen. Jag läste för henne och sen så somnade hon. Efter det blev det att man spelade spel med killen och när det var färdigt blev det att man la han också. Jag läste ut hans bok som Sverre hade börjat på, satt och pratade med han och efter de så ville han att man skulle hitta på en saga med Knatte, Fnatte, Tjatte och kalle Anka i. Så där satt jag på hans säng kant och hittade på en saga om dom. Efter de somande han och nu sitter jag här i vardagsrummet och väntar på att katrine och Sverre ska komma hem så jag kan lägga mig för att orka upp imon med en 6 timmars pass med lillen innan det blir buss in till Oslo och sedan vidare till Sverige Gbg :D

Av Constance Schärfer - 17 februari 2010 20:08

Idag har jag tagit det lugnt halva dagen och andra halvan gick jag en promenad till Montesorii skolan för att hämta Alexander från skolan och sen tog vi taxi hem. När vi kom hem blev det pölse och spaghetti till mat och sedan spelade vi lite spel. Blev lite slapp framför tv:n en stund innan han ville baka så vi gjorde våfflor :)


Lite senare på kvällen kom Katrine och Emma hem från Sverige som dom har varit sen i måndags hemma hos Katrines mamma och pappa. Efter dom kom Sverre hem från jobbet och hela familjn var nu samlad ännu en gång :)


Nu sitter jag nere i mitt rum på soffan och tar det lugnt innan det blir dags att sova om det inte blir så att vi bokar min biljett hem till på fredag innan dess =D

Av Constance Schärfer - 16 februari 2010 20:38

Idag var det som igår, lugnt och ensamt. Satt framför tv:n och datorn hela tiden när man inte diskade och lagade mat då :P Pratade lite med mamma på msn och facebook med andra kompisar. Fick lite små hemlängtan, inte för att jag inte villl vara kvar här eller så utan för att jag vet att jag ska hem till Sverige på besök på fredag och vara där lite mer än en vecka och bara ha det kul med att träffa vänner och träna:) Ska bli riktigt roligt. Saknar mitt jobb i Sverige Alingsås. Alla är så trevliga och snälla där. Plus att dom verkligen bryr sig om en där också vilket är väldigt bra tycker jag =) Självklart ska det bli kul att träffa familjen och vännerna också när man är där och hälsar på i Sverige =)

Av Constance Schärfer - 15 februari 2010 18:27

Idag har det varit lugnt. Jag vaknade vid 7 gick upp vid 8 och ingen var hemma. Belv ganska så förvånad när jag märkte att ingen var här och det var helt tyst. Katrine och gumman brukade alltid vara hemma när jag kommer upp för att äta lite men inte idag Jag kollade med Sverre och han sa att lill gumman var hemma hos mormor och morfar i Sverige fram till på onsdag och att han trodde att Katrine hade sagt det till mig. Så jag var ledig idag och är ledig imon :) Är väldigt skönt ändå men samtidigt tårkigt. Jag ser alltid fram till måndagar då man ska börja på en ny vecka , nya händelser och nya saker som händer på jobbet. Få se vad som händer på onsdag då lill gumman kommer hem igen =)


Så det blev ara tv tittande för mig idag och datorn. Sverre frågade om jag kunde städa i köket och hallen så det gjorde3 man då lite snabbt. Det tar inte så lång tid att säta här faktiskt vilket är väldigt skönt med tanke på att man tror att det kommer ta flera timmar att städa huset. Blev aatt man färgade håret och tvättade med. Det behövdes verkligen :p haha Imon så får man se vad som händer att man gör men troligtvis blir det samma som idag, tv och dator :p haha Och det som Sverre ville att jag skulle göra som skulle ta ca en timma att göra och det är ju inte så farligt. Jag bor ju bo här gratis och äta vad ja vill så hjälpa till med vardags sysslor tycker jag allt man kan göra.

Ovido - Quiz & Flashcards