Alla inlägg under december 2010

Av Constance Schärfer - 23 december 2010 23:58

Vaknade 8 imorse och kunde inte somna om så det vara bar att kolla om ala löner har kommmit in på kontot och sedan gå uppför att äta frukost innan det belv att åka in till stan med syrran för att möta upp  tilda :) tanken var att vi skulle gå i a-ås och kolla efter julklappar men snabt vände det till pendeln som giick till gbg och vips så var man i gbg och nordstan ^^ vi gick där i ca 3 timmar innan tilda bestämde sig för att åka hem och möta upp rené som slutat jobbet och skulle gå lite i stan medan jag och steffi stannade kvar för att kolla vidare efter nyårs klänning och kanske mer julklappar :) halv timma senare gick vi (jag) för att köpa affe och varm choklad till oss som vi kunde ha och värma oss med under tiden som vi väntade på att tåget skulle komma.... klockan blev dags för tåget att åka tillbaka till alingsås vilket den också gjorde men utan oss:O så där stod vi och frös med masa anddra som skulle med tåget...vi väntade en stund tills ett annat tåg kom och dom flesta hoppade på den då dom trodde att den skulle åka tåg, men då kom ett annat tåg som skulle åka till a-ås så alla(ävenjag oh steffi) på redo för att åka... vi han sitta där inne en liten stund innan en konduktör sa till oss att gå till andra tåget som åker om 5 min, så alla gick av tåget och in i det andra....när väl alla hade ommit in åkte tåget och kom så långt som till floda innan vi stod stilla i ca 35 min...efter att vi hde stått där i 35 min sa tågförarn att tåget har blivit inställt och vi får byta tåg som går på andra sidan om 5 min utan att säga vrf den har blivit inställd... så alla passsagerare gic ur tåget oc över till anddra sidan frö att hinna med det andra tåget.... när vi kom dit såg jag att det stod på skärmen " 17.57 Alingsås - INSTÄLLD, 18.11 Alingsås - INSTÄLLD"..... så där stod vi i 10 min och väntade innan steffi ringde mamma och sa att vi är fast i loda. Precis när steffi hade sagg5 de såg jag att tåget kom så dt vara bra för henne att lägga på och gå på tåget.... Med det tåget kom vi så långt som till norsesund innan det blev stop igen!:O men denna gången fick vi reda på vad som hänt, vilket var att på något konstigt sett så hade relsen gått sönder och dom väntar på delar som dom kan laga med... Föran sa att det skulle ta kanske 10 - 15 min men vistod där 15 - 20 min innan vi kunde åka vidare. Stannade en gång till, mellan norsesund och västra bodarna i 10 - 15 min innan vi kunde åka vidare. Nu kom vi inte så värst mycket längre här heller, utan stannade 300 m ifrån plattformen i västra bodarna och där stannade vi i 5 -10 min kanske innan vi kunde åka vidare.. Stannade ytterligare en gång till men denna gången mellan västra bodarna och alingsås och där stod vi också i 5 -10 min. Tillslut kom vi fram till alingsås och alla fick gå av och äntligen åka hem. Denna resan tog 1 timma och 30 min att åka med alla stopp som blev och kostade oss nästan 50 kr :O Säger bara tur att jag hade steffi med mig och att vi träffade den snälla och trevliga tjejen som vi satt och pratade och skrattade med under hela resans gång  annars skulle jag nog aldrig klarat av att åka hela vägen! :O :)


Nu ligger jag i min säng redo för att sova säkert och utan några tåg problem :P imon är det julafton vilket bllir för mig att åka till jobbet föratt hämta julkla och julschema :P :9 hälsa god jul till kollegorna som jobbar och sen blir det hem och ta det lugnt framför kalle anka och alla andra program som går på julafton :) Ne nu ska jag ta och sova så att det blir jul mycket snabbare ! ;)=) god natt på er och god jul !

Av Constance Schärfer - 10 december 2010 21:48

Idag har man tagit det lugnt hemma.. Skrev ett brev till kommunen om att jag inte har fått min lön för oktober månad än :O Får se om jag får något svar och pengar snart, hoppas hoppas...efter de blev det slapp framför tv:n och mat.. Satte mig i sängen framför datorn en stund senare på kvällen o ch kollade efter kurser som jag kan  läsa på Göteborgs  Universitet för att bli förskole/ förskoleklass lärare, skrev även ett mail till studievägledarn på universitetet om olika kurser och lite så så nu är det bara att vänta och hoppas på ett bra svar =) Vem vet, kanske läser jag vidare sen till våren och  blir förskole/förskoleklass lärare :) hade varit något va? ;P


Nu sitter jag med min lilla syster i mitt rum, kollar på film och äter och dricker oss tjocka på popcorn,chips och läsk :P haha tur att man ska träna på måndag och kanske blir det något i helgen med men då  hemma zumba ^^:)

Skapa flashcards