Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Framsteg/baksteg

Av Constance Schärfer - 24 januari 2016 00:55

Ja hur ska jag börja? Jag gjorde ett framsteg, tog steget att inse jag faktiskt behöver hjälp och då också sökt hjälp för det nu. Dock börjar jag fundera på om jag ska avboka då jag inte har pengar för det egentligen (kostar875kr/gång). Sen tog jag steget att släppa Tomas helt, från allt. Jag raderade alla bilder på honom på både mobilen, datorn och Ipaden. Det var de framsteg man gjorde.


Bakstegen då?
Jo det är så att enda sen han dumpade mig så har allt varit på hans villkor. Jag får endast vara hos Sara och Tomas i lägenheten så länge som han inte är hemma, sen så fort han kommer hem så måste jag åka så att jag är borta när han kommit hem. Jag får nämligen inte vara där om han är hemma utan endast när han är i skolan eller jobbar, ska vi träffas när han är hemma får det bli på stan och jag då som inte har mycket pengar kan inte göra detta 1gång/vecka.
För någon vecka sedan sa Sara att hon kunde prata med Tomas om detta då hon börjar tycka att det är löjligt jag inte kan vara där när han är hemma (har jag och Amanda tyckt hela tiden). Så vi sa då att hon skulle prata med honom om det, men har det hänt? Nopp inte än och det kommer troligtvis aldrig att hända heller. Varför jag tror det är för att dom kommer alltid tro att jag inte har släppt, kommit över eller gått vidare utan dom tror fortfarande och kommer säkert alltid tro att jag fortfarande är "fast" i honom. Spelar ingen roll vad jag säger till Sara, hon kommer fortfarande tro att jag inte har släppt honom vilket gör mig väldigt trött och irriterad då hon/dom har "bestämt" att jag inte har kommit över honom och det gillar jag inte då det räcker med att mina föräldrar bestämmer hur jag ska leva mitt liv, göra mm. 

Så idag efter att vi hade en liten diskussion sa jag bara att det är nog, detta tolerar jag inte mer utan nu är det upp till er. "Vill ni/du träffas får du säga det, jag kommer inte fråga mer utan det är upp till dig. Jag accepterar inte att han ska bestämma så mycket som han gör men gör du det får du göra det. Detta visar bara för mig vad du värdesätter."
Till svar fick jag några meningar samt tumme upp och "aight".

För mig är det att hon väljer mitt ex (visst dom bor i samma lägenhet men vi har känt varandra i 1.5 år) framför hennes vän. Skulle det vara ombytta roller skulle jag göra allt för att hon ska kunna komma in ochhälsa på mig när som helst och lösa detta då jag värdesätter vänskapen över en inneboende. Men tydligen så värdesätter hon honom mer än vår vänskap vilket helt ärligt sårar mig. Det säger ju hur mycket jag betydde för henne som vän vilket inte kan vara mycket.


Kan ärligt säga att jag tycker det är jobbigt att det slutade som det slutade med Tomas. Jag hade och vill se att vi är vänner och vi kan umgås, träffas på stan, ringa/smsa och prata som vanligt. Men jag tror inte han vill det. Han sa det i början när vi pratade och vi hade gjort slut men jag tror helt ärligt inte att han vill det. Vi sa också att han skulle bli min pt efter han är färdig med utbildningen och hjälpa mig med kosten, träningen mm och puscha mig, men det kommer inte bli heller. Det känns så där, jagfår inte ta del av hur det gårför honom i hans liv eller någonoting längre, varken med utbildningen eller överlag. Jag som ändå uppmuntrade honom till att söka till utbildningen och sa att jag trodde han skulle bli en bra pt och att han skulle klrata av utblidningen. Skulle jag inte sagt det tror jag inte att han hade sökt, men sen vet jag inte om han har kollat med Anna med som han så gärna pratar mm med. 
Det gör ont att få så lite tillbaka både nu och även när vi var tillsammans efter att ha gett så mycket. Jag gav kanske inte mycket i materiell väg men jag gav mycket känslomässigt och av mig till honom. För mig är det minst lika viktigt som det materiella. Han gav mig knappt något av sig själv, vare sig känslomässigt eller berätta om sig. Han valde istället att ge mig något genom något materiellt som mat, nallebjörn mm. Det fick mig att känna mig billig, utnyttjad och smutsig typ. Det kändes inte alls bra för mig, men det var inget han kunde förstå. Han förstod aldrig vad jag menade när vi pratade, oavsett hur mycket jag förklarade eller tog det i små bitar så förstod han mig aldrig.


Men men jag har släppt dom båda nu. Nu är det upp till dom om dom vill hålla kontakten och träffas eller inte, jag kommer inte försöka längre iaf. En sak vet jag iaf, jag kommer alltid att bry mig, tycka om och tänka på Tomas med hur det är med honom och hans familj. Han kommer alltid på ett eller annat sätt vara en del av mitt liv. Han är trots allt den 3:e killen jag verkligen tyckt om, älskat och betytt något för mig. En del av mig kommer alltid att älska honom oavstt hur lång tid det går efter vi gjort slut så kommer jag alltid att göra det. Det gör ont och är jobbigt men så är det, finns inte mycket jag kan göra. Jag hoppas bara att han har det bra, han mår bra nu, det går bra i skolan för honom och med jobbet samt med träningen och kosten. Hoppas även att hans pappa mår bra nu och förblir bra.
En dag kommer vi kanske prata och han är villig men frågan är om jag då vill prata och är villig? Jag kommer inte ge honom en ny chans som pojkvän i alla fall. Den chansen försörde han första gången och det krävs mycket för att han ska få en chans till som det. Fötroendet för honom har han förstörd för ett bra tag sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards