Alla inlägg under september 2014

Av Constance Schärfer - 23 september 2014 18:11

Okej jag har inte skrivit något här på väldigt länge så nu får jag skriva och drt kommer bli blandare, inte bara det rubriken säger.

Okej hur och vart ska jag börja ? Jag tar det senaste så går jaf bakåt, lättast så. Jo det är så att en tjej i min engelska klass (läser engelska6 på komvux) har börjat träffa en kille som jag träffat och Vet att han ej är någon vidare bra/smart kille. Jag berättade då för henne att han har varit otrogen mot en tjej i deras lgh och den han var otrogen med var jag (känner mig jätte dum mot henne som var "den andra tjejen"). Då jag ej visste/kom ihåg vad tjejen heter sa "Anna" att det kan vara "Sarah" vilket jag höll med om då jag ej kommer ihåg vem det var eller exakt när det mer än förra året (lägger inte direkt sånt på minnet). Så vi pratade om det och bestämde oss för att berättade det för den här "Sarah" för vad han har gjort då vi kände hon har rätt att veta plus att dom har en som tillsammans (ej tillsammans längre "Sarah" och killen ifråga). Hon tog det hyfsat bra ändå och frågade frågor jag ej kunde svara på.

Nu någon vecka senare hittade jag meddelandet jag skickade till tjejen han var tillsammans med när han var otrogen vi kallar henne för "Klara". I och med att jag trodde jag hade raderat det helt från mobilen/Facebook blev jag jävligt förvånad att det fanns kvar. Kände inte igen namnet så läste det som skrevs och insåg att det var "Klara" som han var otrogen mot och inte "Sarah". Berättade detta för "Anna" och sedan för "Sarah" samtidigt som jag sa till dom båda att jag Trodde det var "Sarah" då "Anna" hade sagt att det kunde vara henne.
Visst man skall ta reda på fakta och allt innan man säger något till andra det tycker jag med men samtidigt känner jag att dom inte kan bli så jävla arga på mig för att ha berättat det spec "Anna" och killen då det var han som var otrogen så han vet vad han har gjort och "Anna" som funderar på att bli tillsammans med honom bör veta vad han har gjort tidigare och bör vara osäker och ha svårt för att lita på honom.

Att ha sagt det till "Sarah" var inte det smartaste, nej det kan jag hålla med om och det skäms och känner jag mig jävligt dum för att ha gjort men samtidigt kanske hon får reda på om han varit otrogen mot henne med ngn annan vilket jag personligen inte alls tvivlar på att han gjort i och med att jag vet hur han är som person mm.

I vilket fall som helst, jag bad om ursäkt och berättade det för "Sarah" som nu har läst det jag skrev till henne sen om hon svarar vet jag ej men det är upp till henne.

Killen nu då, ja han ringde upp mig och skällde ut mig för att ha talat om att han varit otrogen för "Anna" och tyckte att det var fel av mig som säger vad han har gjort medan han själv försöker dölja detta och mer för henne. Hur i helvete ska hon då kunna lita på honom när han döljer saker för henne och inte vill att hon ska veta det ?!

Tycker ni att jag gjorde fel som berättade för "Anna" att han har varit otrogen en gång tidigare samt det andra jag berättar (som jag ej har skrivit i detta inlägg) eller vad det rätt av mig som berättade ?

Skapa flashcards