Alla inlägg under mars 2013

Av Constance Schärfer - 29 mars 2013 23:21

Då är jobb veckan över för denna gång och påsken är här. Men innan det så har man träffat en gammal klasskompis från lågstadiet i onsdags efter att vi båda hade slutat jobbet. Var riktigt roligt och trevligt att träffa honom igen efter alla dessa år ! :-) sedan var det mer jobb som väntade igår då hela dagen bestod av jobb och även idag. Idag var det jobb på förmiddagen för att sedan åka hem till bror min och hans tjej innan det blev bio mig och henne. Nu blir det sängen och så för imon kommer mostrar, brorsan, hans tjej, äldsta kusinen, hans pappa och deras hund hit för att fira påsk tillsammans med oss och minsta kusinen som sover här :-)

Glad påsk på er alla !

Av Constance Schärfer - 11 mars 2013 20:38

Nu har man legat hemma sedan fredagskväll och är nu äntligen tillräckligt bra för att jobba. Är så fruktansvärt tråkigt att vara hemma och vara sjuk. Bara legat och hostat en himla massa hela dagarna och hela kvällarna men nu hostar man knappt nåjonting. Har hostat så hårt och mycket att mina lungor tydligen sprack lite och jag få började spy blod ?! Kan ni fatta hur hårt och mycket jag hostade då ! Men nu så hostar jag nästan inget alls, kan gå en hel dag och hel natt utan att hosta så värst mycket :-) ska egentligen jobba på herrgården i morgon men eftersom att jag fortfarande hostar blir det att jag är ledig från de och tar ett lättare pass på hälso. Blir herrgården på onsdag istället vilket jag längtar efter !!

Att jobba 12-13 timmar nästan varje dag en fel vecka efter att ha varit sjukskriven och ledig ett bra tag blev för mycket för min kropp och sa ifrån med en dunder förkylning. Nu blir det att ta det lugnt framför tv:n ( som alla andra dagarna ) och ladda inför imon och jobbet :-D hoppas ni alla mår bra och får jobba med de ni älskar !
Puss och kram på er ! :-)

Av Constance Schärfer - 11 mars 2013 20:37

Nu har man legat hemma sedan fredagskväll och är nu äntligen tillräckligt bra för att jobba. Är så fruktansvärt tråkigt att vara hemma och vara sjuk. Bara legat och hostat en himla massa hela dagarna och hela kvällarna men nu hostar man knappt nåjonting. Har hostat så hårt och mycket att mina lungor tydligen sprack lite och jag få började spy blod ?! Kan ni fatta hur hårt och mycket jag hostade då ! Men nu så hostar jag nästan inget alls, kan gå en hel dag och hel natt utan att hosta så värst mycket :-) ska egentligen jobba på herrgården i morgon men eftersom att jag fortfarande hostar blir det att jag är ledig från de och tar ett lättare pass på hälso. Blir herrgården på onsdag istället vilket jag längtar efter !!

Att jobba 12-13 timmar nästan varje dag en fel vecka efter att ha varit sjukskriven och ledig ett bra tag blev för mycket för min kropp och sa ifrån med en dunder förkylning. Nu blir det att ta det lugnt framför tv:n ( som alla andra dagarna ) och ladda inför imon och jobbet :-D hoppas ni alla mår bra och får jobba med de ni älskar !
Puss och kram på er ! :-)

Av Constance Schärfer - 2 mars 2013 22:01

Haft 3 underbara pass idag med dom underbara men busiga barnen. Två som vikarie och ett som var mitt men lika bra gick allihopa. Helt slut efter dom dock men ändå körde jag en halv timma ben i gymmet efteråt. Grymt skönt var de, kanske blir det träning även på måndag igen annars efter eller innan jobbet i veckan :-) nu blir det slapp en stund till iaf för att sedan försöka sova.
Hoppas ni haft en bra lördag, får en fortsatt trevlig lördag kväll och en trevlig helg ! Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards