Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Fantastiska Frida

Av Constance Schärfer - 29 juli 2012 12:25

Hade en sån underbara dag igår tillsammans med min underbara vän Frida. Hon kom hit för att vi skulle ta kort men då det regnade en himla massa var vi inne och pratade istället. Vi satt och pratade i 2-3 timmar säkert om allt möjligt och trots att vi båda grät kändes det riktigt bra. Vi kom varandra närmare än vad vi var innan då hon fick reda på allt om mig som hon inte visste innan. Trotsa tt det var jobbigt för mig att berätta det så kändes det riktigt bra att hon fick reda på det. Hon fick på så sätt veta varför jag är som jag är m.m, men det var jobbigt för oss båda. Jag är så otroligt glad över att ha henne som vän ! Hon är en fanttastisk människa som även hon har haft det jobbigt på olika sätt men låter inget hindra henne från att leva sitt liv. Tack vare hennes tro klrar hon av allt och lite till. Älskar dig så mycket Frida, du är en riktigt bra vän !


Idag blir det att ta det lugnt, kanske ta bort all papper som jag har i mitt rum för målningen och kolla lite på om jag har allt (även om det inte är alls mycket jag behöver ) till imon då jag ska åka och hälsa på en kompis i Stenungsund. Kommer bli rikigt nice att få komma bort från Alingsås för en stund, även om det bra är för en dag så kommer det vara riktigt nice.

Har sökt en massa jobb med och mer kommer det väl bli, om jag inte får jobben jag har sökt nu och ska på intervju någon dag. Jag har ännu inte fått ett datum för intervjun och auditionen det krävs för att få jobbet. Hoppas hoppas hoppas att jag får dom jobben, det hade varit så roligt om jag fick det plus att jag år flytta fårn Alingsås !!! =D haha låter jätte dumt kanske men efter allt som har hänt mig det senaste 1-2 åren är det bara jobbigt att vara här då Alingsås är en så lite stad och alla känner alla så är det oftast ibland jobbigt att gå utanför dörren och vara i stan. Jag håller tummarna och hoppas på att jag får jobben i Stenungsund som instruktör. Den enda nackdelen jag kan komma på om jag får jobben är att  mitt jobb här i Alingsås som jag verkligen älskar och trivs på, har varit där i nästan 4 år. Men jag kan inte stanna på samma ställe hela tiden när jag får ett erbjudande på fler timmar och dagar för samma jobb. Dom allra närmsta vännerna jag har här komer jag så klart att sakna med och min familj så klart ! Men som tur är att Stenungsund ligger inte så jätte långt härifrån så om jag får jobben är det inte svårt ör mig atat ta mig hit eller dom att ta sig dit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards