Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Constance Schärfer - 8 juli 2012 20:38

Tjoho alla där ute här kommer jag !! Har ni hoppat och dansat något i veckan eller helgen ? Det har jag, för första gången på jääääätte länge var jag och tränade och  gick på Sh'bam pass lätt av kollegan Sofia i torsdags.Så himla kul och skönt var det att få träna när man inte har hunnit, orkat eller bara inte har kunnat det pga skada. Blir till att träna imon i gymmet och gå på några roliga pass i veckan ( när jag inte jobbar så klart ). Vad har man mer gjort för ngt då ? Jo just det jag och Sofia ( inte samma som instruktören men även denna Sofia en kollega ) har jobbat och delat ut flyers om våran kampanj och fått en träning genom att gå upp och ner från en massa trappor i flera lgh. I torsdags var det hyfsat varmt och kvavt så det var inte det roligaste att gå ut och jobba i de vädret. I fredags när vi gick så regnade det som bara den och vi båda såg som två dränkta hundar typ när vi kom upp till studion igen efter att ha gått i ca 3 timmar. Trots regnert så var det bättre än det kvava och jobbiga värmen som vi hade i torsdags. Efter fredagens arbetspass la vi oss i soliariet för att sola och ha det gött en stund samt torka lite ;).


När vi var klara där blev det till att åka in till stan, kolla runt i affärerna och sedan fika på Espresso house innan det blev til att dra vidare för oss båda. Blev en sväng till systemet för köp av någon cider och sedan vidare hem till Simon för film och slapp. Kan ju säga så här, det var inte helt fel att komma in i lgh och bort från regnet efter att ha varit ute i de hela dagen och jobbat ;). Pizza och film stod på schemat för kvällen samt öl och cider och nog blev det det  allt. En viss person somnade då och då med öölen i handen ( inte så värst smart ). Sist han gjorde de under kvällen och jag väckte honom hade ölen vält och tja, kan ju säga att det inte var så värst tort på golv, soffa och han själv ;). Det var dock inte första ölen som spilldes under kvällen och jag kan inte påstå att jag var så värst mkt bättre. Utan jag var ju själv nära på att spilla ut min cider några gånger men duktig som jag är så lyckades jag behålla det i flaskan ;).Tillslut somnade vi båda iaf och sussade så gott hela natten lång.


Lördagen blev det Ö&B samt Max, ja det blev då ingen nyttig helg inte för mig ( tur att man ska ta och träna imon då ;) ) men ibland får man vara busig och äta snabbmat. När man kom hem senare på eftermiddagen blev det att äta syrrans super goda daimmuffins med en late till, mmmmhmm säger jag bara till dom ! Tänkte städa lite på eftermiddagen men ne det blev inte så, somnade istället framför tv:n i soffan vid 18 och sov i en timma. När jag vaknade frågade mamma om jag  hade blivit sjuk men neee jag kände bara för att sova en timme :P Blev till att äta lite mat och sedan lägga sig i sängen för att kolla på tv innan man somnade igen ^^ Då det inte blev något städande igår så var ju tanken att jag skulle städa i dag samt köra ett zumba pass och ta en promenad ute men så blev det ju inte heller. Utan jag sov till kanske 1, gick ner för att ta en muffins ( Obs :S :P ) och sedan blev det att åka in med pappa för att handla lite åt familjen medan han satt hemma hos en familje kompis och tjötade lite. Ca 2 timmar senare eller så var vi hemma och fikade igen på mammas oda jordgubbstårta tillsammans med bror och Tilda som hade komit hem från småland och kusinerna. Muuumms med jordgubbstårta och kaffe till fika ! :D Lite mer tv tittande och sen var det dags för mat igen, känns som att man äter hela tiden ju :O Spelade lite med syster och pappa efter maten och sen blev det att gå upp till rummet igen för att kolla om det fnns några roliga jobb ute som man kan söka ihopp om att få ett fast. Och nu så liger jag här efter några om och men för att ta det lugnt och inte äta något mer förrän imon efter träningen.


 
japp mon blir det träning i gymmet tillsammans med syster yster innan Jennifer kommer hit och hjälper mig med att sätta i färlägningen ( okej ja det var bara ca 2 månader sen jg klippte mig men va fan, jag har tröttnat på att ha kort hår och saknar mitt långa och vad är då inte bättre än att sätta i förlägning tills det har växt ut igen :) ). Hoppas bara tt det blir bra, men det tror jag nog. Så imon blir det träning i minst en timma i gymmet och förhoppningsvis hinner jag med att städa i rummet innan hon kommer hit för det behövs ! :S Blir ett träningspass på tisdag med innan eftermiddagens arbetspass om nu inte det blir så att jag och Sofia passar på att jobba på förmiddagen ( hoppas bara att vi komer undan regnet denna gången ).

 Nu ska man komma iång med träningen igenoch köra hårt! Snart kommer mina kläder med som jag köpte idag så då gäller det ju att man har tränat lite och fått till figuren lite mer ;) Just det ja, i samband med städningen imon ( som jag hoppas på blir av ) ska jag tömma och ränsa i garderoben så att jag kan fixa en helt ny garderob med lite fler färgen än bara svart :S Så tråkigt att ha samma kläder hela tiden så blir till att köpa nya kläder och fräscha upp det lite med en helt ny garderob. Ska göra om rummet med i sommar så vad passar inte bättre då om inte att göra om garderoben med :) Längtar som tusan tills vi har börjat och inte minst blivit klar med rummet men vi ska så klart börja med syrrans rum :/ Jag vill ju bli av med nall puh bården ( eller hur det nu stavas :S ) och den gula tapeten som jag har haft sen jag var 9 10 år. Känns lite små barnsligt att ha det nu när man är nästan 22 =/


Nä nu ska jag ta och kolla på tv lite och ladda inför morgondagens träningspass med syster ! Puss och kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards