Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Constance Schärfer - 15 juli 2012 23:11

Oj vad denna helgen gick snabbt, tog inte alls lång tid innan helgen var slut ju !    Jaja kanske är så när man har gjort saker hela helgen. Hade en rätt så bra helg ändå tycker jag. Var på bio i fredags med en underbar vän som man älskar otroligt mycket ( älskar ala mina vänner otroligt mycket ) för att se Abraham Lincon Vampire Hunter och träffadedessuto två andra riktigt bra vänner som man dessutom inte har träffat på ett bra tag, speciellt en av dom. Det var roligt roligt att träffa dom igen och bion var bra den med, om inte minnst mysig =) Filmen i sig var inte så jätte bra, den verkar bättre än vad den är.  Men jag tycker ändå att fredagen var riktigt bra ändå finns inget att klaga på, var på bio och såg inte så jätte bra film men sällskapet gjorde det så att den var bra ändå, sällskapet gör allt !

Hur var  gårdagen ( lördagen ) då ? Jo den var bra, var hemma hela dagen och höll på i mitt rum med att riva ner tapet. Satt och funderade ut vilken färg jag ska måla i, vad för nya saker jag ska köpa till rummet som jag behöver och lite så. Kom på att jag ska göra min egna fondvägg genom att teckna en bild där det är en hand/arm som sträcker sig upp mot himlen från havet och en hand/arm som sträcker sig ner mot havet  samt några dikter/texter och andra ord runt om. Hoppas bara att det blir snyggt !       Nu när jag vet hur min fondvägg ska se ut gäller det bar att veta vad för färg jag ska måla rummet i så är det färdigt. Behöver så klart köpa hem några hyllor, tv bänk och lite såna saker med men det kommer längre fram   


Idag ( söndag ) bestod av att slita ner ännu mer tapet så jag bara har lite kvar som jag kommer bli klar med imon ( förhoppningsvis ) innan jobbet. Har slipat och dragit en massa hela dagen så jag har fått träningsverk i mina armar, axlar och skulderblad !    Tja, inte behöver jag åka in till jobbet denna veckan för att träna armar inte      haha kan säga så här, nu känns det riktigt konstigt att sitta här i mitt rum när jag knapt har några tapeter kvar på väggarna och det är tomt ( typ ) i rummet men vädligt skönt med    Om kanske en vecka, om inte denna vecka som kommer så är jag nog helt klar med mitt rum. 


Men vänta lite här, vad är det för årstid nu eentligen ?? Är det sommar eller vad är det ? Dom säger att det är sommar men det känns då inte som det. Känns mer som att det skulle vara höst nu när man tittar ut genom fönstret. Vädret gör då inte som att man får direkta sommarkänslor. Det regnar, blåser och är kallt hela dagarna och så säger dom att det är sommar ?    Hallåååå, är det här sommar tycker du ? Det regnar ju och är inte alls varmt ute ! Nä nu tycker jag faktiskt att det ska bli sommar och sol så att man kan ligga ute och sola, bada och bara vara ute helt enkelt och njuta av att det är sommar och sommarlov ( för vissa ) nu.


Nu blir det nog sängen för min del, ska försöka ta mig upp hyfsat tidigt imon bitti för att hinna klart med det sista i rummet innan jobbet så att jag bara har lite slipning att göra innan det är dags för grundfärgen att åka på    Puss och krma på er underbara där ute och kom ihåg, ni ÄR alla VACKRA och UNDERBARA på ert speciella sätt. Låt INGEN ta de ifrån er !

Ovido - Quiz & Flashcards