Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Constance Schärfer - 1 juli 2012 19:17

Då är helgen slut och ännu en gång är det söndag. Min helg har varit bland dom bästa på väldigt länge. I fredags blev det mat och bio med av mina underbara och bästa vänner. Det började med att vi träffades i Storken huset för att sedan gå till Kina resturangen på torget och äta lite innan vi skulle på bio och se Ice Age 4. Riktigt bra film var det, tror den var bland dom bästa av dom alla ;) Efter det gick vi till åkanten för att ta skytt från regnet som öste ner strax efter att vi kom fram dit, tur säger jag bara till de ! Trots regnet gick vi till Stures för att bowla och ha det nice där ( jag var genom blöt när vi väl kom fram ), Jag hade riktigt roligt, vann bowlingen med 20 - 30 poäng kanske över Simon ;) haha rikgt kul var det. Jag trodde först att han skulle vinna men ikke sa nicke, jag kom ikapp i andra omgången och vann sen hela spelet =D Efter bowlingen gick vi till Mangiamo för att dansa och ha ännu roligare, där träffade vi massa goa personer som jag inte har träffat på flera år tex Wirth och Peppe ( Peter ) :) Där blev det dans, dans, dans och åter dans samt dricka med lite olika personer, men mest blev det att jag dansade med en härlig tjej kompis ( som var vääääldigt full ^^ ) haha

När Mangiamo stängde gick vi mot torget och satte oss där för att äta då en viss person var hungrig ;) På vägen dit träffade vi på en som jag känner lite halft som satt i en dörr öppning och var ledsen :/ Snäll och godhjärtad som jag är stannad jag till vid henne och frågade hur det är samt vad som hade hänt. Allt var okej ( sa hon ) och vi alla gick vidare. Jag valde dock att kolla så att hon inte skadade sig eller så ( trots att hon helg nykter, för man kna gå ut för att dansa och ha kul utan att dricka :) ). Vi träffade på henne igen vid gatuköket på torget och hon var fortfarande lika ledsen om inte mer. Jag stod och pratade och tröstade henne så got jag kunde fram tills en av henne absolut bästa kompisar och vår gamla granne från Ängabo, Friggagatan kom och tog över lite. När alla hade fått sin mat dom hade köpt satte vi oss för att äta tillsammans med Wirth som också var där. Det blev då en del galna saker som hände där men oj vad roligt vi hade ! Tror vi satt där till 03.00 kanske innan vi åkte hem, jag till Hol med några och Simon hem till sig.


I Hol blev det att vi kollade på Prince konserer och drack vin, mycket trevligt :) En viss person som sa att vi skulle vara vakna till 07.00 ( ironiskt ) deckade i soffan efter kanske 20 - 30 min medan vi andra var vakna till 05. 00  ;) haha

När jag välhade kommit hem sen på lördagen så var klockan ca 13.00 och det var bara till att göra sig iordning inför kalaset vi skulle ha för pappa som fyllde år då oh min bror som fyllde år i måndags. Snabbt in i duschen för en snabb dusch så att pappa kunde duscha och även han göra sig fin. Ca timma efter de kom alla och det blev till att försöka vara så trevlig och snäll man bara kunde trots att jag sov i endast 2 - 3 timmar samma morgon :S Det blev skratt, prat och ännu mer prat. En himla massa mat blev det me dsom min älskade syster och mamma hade lagat som var riktigt gott. Även efterrätten som min syster gjorde var väldigt god den med men hällp vad mätt man blev. Några somna lite halvt i soffan medan andra satt och pratade, speleade på mobilen eller något annat. Jag försökte bara hålla mig vaken så läne jag kunde, för skulle jag ha somnat under dagen så skulle jag inte kunna somna på kvällen ( vilket jag inte kunde sen ändå ). När dom som skulle komma lite senare hade kommit blev det tårta, kaffe och present öppning för pappa och bror. Efter all den maten orkade man inte äta så mycket mer men vad gjorde inte jag vid 21 sen då om inte äta ännu mer :S Efter att näst yngsta mostern hade lämnat syster och kusin till bio, mostrar åkt hem till min äldsta moster och mamma lämnat av killarna till stan för att äta och bowla så hyrde jag, mamma och min brors flickvän en film. Väl hemma och vi var redo med mat och allt för att kolla på den märkte min brors flickvän att vi hade fått fle film så det var abara till att strunta i att kolla på den oh ta någon annan film. Jag och mama satte oss för att äta mammas super goda potatissallad med kycklingvingar till filmen och Tilda (brors flickvän ) åt sitt godis som hon köpte på Bonobon. Jag som var så himla mätt efter allt vi tå tidigare lyckades få i mig de plus vattenmelon med hjälp av Tilda. Efter en stund  blev jag så himla trött att jag bestämde mig för att gå oh lägga mig istället ( ca 23 ), men kunde jag somna då ? Nä, jag låg vaken till kanske 01, somnade och vaknade sen hur pigg som helst vid 02 då jag smsade med Simon som å var lite små full och vääääääldigt pigg han med ^^ haha Blev att jag smsade och pratade med honom fram till kanske 03  innan han somnade och jag bestämde mig för att försöka somna igen vilket inte alls gick. NÄr klockan var ca 07 lyckades jag tillslut somna och sov i 2 härliga timmar, woho !! Jag gick ner vid 11 för att be mamma ge mig ögon droppar mot allergin och gick sedan upp igen i hopp om att kunna somna om igen ( ja var väldigt trött efter at ha varit vaken i nästan 24 timmar ). En halv timma efter de kom min moster och hennes man hit för att hämta upp kusinen då dom skulle åka hem till sig i Vetlanda. Min Morbror gick upp för att väcka syster och kusin samt kolla om jag levde. Jag kan ju säga så här, jag kände mig helt död efter att knappt ha sovit. Han försökte prata med mig men det gick inte så väldigt bra för honom ^^ haha Vi sa hej då och sedan gick han och kusinen ner för att åka hem. När klockan hade hunnit bli 13 bestämde jag mig för att ge upp med att försöka somna och låg istället i sängen med mobilen i högsta hugg och spelade :)


Ja det var lite om min helg och nu sitter jag då här lite halv trött och halv pigg  och funderar på när jag kommer somna ikväll. Jag hoppas så klart på att det kommer bli hyfsat tidigt då jag ska upp vid 05 för att jobba hela dagen :)

Som ni märker så har jag haft en hur bra, underbar, rolig, trevlig, mysig och älskvärd helg som helst. Hoppas att ni har haft en minst lika bra och rolig helg som jag har haft ! Här kommer det lite bilder och filmer från fredags - lördags då jag var ute :) Puss och kram på er !


   

Ovido - Quiz & Flashcards