Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

hat,osynlig och borta

Av Constance Schärfer - 21 juli 2012 01:36

GAAAAAAAH!!! Ååååh jag hatar att känna mig osynlig, hatar att känna mig dum, hatar att känna mig värdelös, hatar att vara jag. Ja idag är en sån hata dag. Jag har haft många såna bara det senaste året och mer kommer det säkert att bli. Jag har mått dåligt väldigt länge, ända sen jag var liten helt enkelt. Inte vet jag varför jag har gjort det men någor är det som gör att jag gör det iaf. Det händer att jag inte har någon ork eller lust till att gå upp utan väljer att ligga kvar i sängen hela dagen istället trots att det kanske finns vettigare saker att göra.  Jag har mått så jävla dåligt att jag kännt att jg har lust till att försvinna, gräva ner mig, gå under jorden eller rent av dö. Jag har til oh med mått så lådigt att jag varit nära påatt verkligen försvinna, dö. Första gången var när jag var yngre i måellan/högstadiet, men senast och värst var för ett år och 2 månader sen. Inte är det många som vet om det ,tror inte min familj vet om d ens, men hur fan ska man säga det då ?  " Jo du mamma förresten, jag har mått så jävla dåligt att jag varit nära på att dö " ? Jag men visst det låter nog bra, tar hon säkert på ett bra sett, eller inte. Och inte får man den hjälpen man behöver från läkare, psykologer, kuratorer eller vad dom nu är för något, utan dom tycker att jag inte behöver det. Hallå, hur jävla dåligt ska man behöva må för att få hjälp ?!


Det där med självförtroende, självkänsla och allt är väl något man önskar att man hade mer av.

Som barn fick man ju höra av sina föräldrar att man är värd något, du duger som du är, " behandla andra så som du själv vill bli behandlad ", att man är lika vacker som modellen på afischen där borta på fönstret. Bara för att få en bra grund till ett bra självförtroende och självkänsla. Men när man är äldre och ska för en gång skull våga stå upp för sig själv och säga det personen precis sa till dig. Ja då får man/du skit och skäll för de och man mår minst lika dåligt igen som innan om inte mer. Och självfötroendet som precis hade ökat en aning skönk ner till botten igen.  Hur ska man då våga stå upp för sig själv om man får skit och skäll för de ? JAG ÄR SÅ HELVETES, JÄVLA TRÖTT PÅ DE !!!!!!
 Trött på att ha dåligt självförtroende, trött på att ha dålig sjävkänsla, trött på att vilja vara och drömma om att vara en starkare, mer själv säker vinna med bra självkänsla. Hur fan blir man den kvinna man ALLTID har drömt om, an inte någon berätta det för mign, snälla ??! Fan orar seriöst inte vara den här lilla, klena tjejen längre !!!


Polisen säger att man kna lita på dom och att man ska gå till dom om har blivit våldtagen, misshandlad m.m Men när man går dit för att göra en polisanmällan på en våldtät som gjorts på en i kläderna man hade/har på sig ( kjol, line och kanske högklackat tex. ) så säger dom bara " Tja, du får skylla dig själv om du hade på dig det där ". Inte fan går vi runt och ber om de med en skyllt där det står " Våldta mig snälla !" runt hasen. Hur kan dom då tro att vi kommer våga göra en polisanmällan om dom säger att det är vårat fel att vi blir våldtagn ??? Okej alla kanske inte säger så men många gör de. Jag talar inte från egen erfarenhet men jag har kompisar som har råkat ut för de.


Man säger att kvinnan är det " svaga " könet och manen det " stara ", men vem är det som bestämde det egentligen ? Jag tror att det är mann som gjorde henne ( kvinnan ) till det "svaga" könet genom att ha uttnytjat henne sexuellt, misshandlat henne, låtit henne ta hand om barn och sköta hushållet själv och inte brytt sig eller sagt att det hon säger och/eller vill inte spelar någon roll, hon spelar ingen roll/är inte viktig. Jallå vi lever på 2000-talet inte 1800-talet !!! Kvinnan kanske var det " svaga " könet för länge sen, men fan inte nu längre. Vi är starka, v är vackra, vi har all rätt att jobba, vi behver inte stanna hemma för att ta hand om barn och sköta hushållet. Nu kan och Får vi jobba med allt vad vi vill och et finns inget som kan hindra oss från att göra det mer än oss själva.
 Varför ska ändast kvinnan  vara hemma med barn och sköta hushållet när mannen är minst lika bra på att göra det ? Nä kvinnor stå på er, vill ni vara ute och jobba istället för att bara vara hemma och vara hemma fru så var de ! Vem är er man till att säga attdu inte får göra de ?


Vi ska inte låta oss bli nedtryckta av någon, utan istället stå på oss och var den vi själva vill vara. Inte vara någon våra vänner, familj eller pojkvän/man anser/vill att vi ska vara. Vill dom ändra på dig är det deras problem, du duger precis som den Du är och inte ska du behöva ändra på dig för någon eller något. Vi är starka, vi är vackra och vi duger som vi är. Så börja nu varje dag med att ställa dig framför spegeln och säg till dig själv " Jag är vacker !", " Jag är stark ! ", " Jag duger !". Jag kommer att försöka göra det, kanske klarar vi/jag inte av det varje dag eller ens varann dag men en dag gör vi det. En dag kommer vi bara behöva ställa oss framför spegeln för att förstå. En dag kommer vi bara behöva att gå förbi spegeln för att förstå. En dag kommer vi bara behöva vakna och öppna ögonen för att förstå att vi är starka, vi är cackra och vi duger. Så Fuck you som försöker säga något annat om oss kvinnor, vi behöver inga som dig i våra liv !

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards