Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Constance Schärfer - 4 februari 2010 19:33

Äntligen har man en blogg nu så att man kan skriva allt som har hänt mig här i Norge :) Då ska vi se om jag kommer ihåg allt som jag har gjort sen jag kom hit i söndags då =)

 Ja i söndags så kom jag hit och träffade familjen för första gången och det var väldigt spännande och roligt =) Det första vi gjorde när jag hade gått av bussen var att åka in till stan för att hämta sonen Alexander från en kompis för att sedan lämna han till en annan kompis :) Efter de så åkte vi (jag,mammn dottern Emma och pappan) till en pizzeria och åt pizza. Det var gott men väldigt dyrt, min piza kostade 154 norska kr:S Sen så åkte vi hem till dom och så blev det att man tog det lugnt, pratade lite med mamman och sedan gick man ner till sitt rum i källaren och tog det lugnt innan det blev att lägga sig för att sova :)


I måndags så var det min första dag här på riktigt då man börajde jobba=) Emma var inte alls blyg av sig uta nblev att man började leka direkt och hade de roligt =) Vi lekte lite med hennes dockor och lite så, sedan ville hon kolla på film och det blev Barbie =) Lite senare på dagen fick vi besök av Linn en annan tjej som jobbar här som aupair och bor bara några hus ifrån mig vilket är väldigt bra :D Hon fick ellerblev tvungen att varam ed och leka med mig och Emma ^^ haha Vi pratade lite och märkte att både hon och jag har utbilding som simlärare och därmed sk vi kolla om vi får jobba som simlärare på torsdagar :D Det var hur kul som helst att träffa henne innan hade vi bara smsat med varandra när jag var kvar hemma i Sverige :) haha


Senare på kvällen blev det buss in till Oslo för att träffa Ewe där och gå på kör som vi kom för sent till ^^ haha Där fick vi reda på att vi ska till London den 10 mars till den 15 :D Hur kul som helst ju!!! Haha ^^ Under pausen när vi fikade så pratade vi lite med dom andra tjejerna som också jobbar som aupiarer här och fick reda på att det är bad på onsdag med onsdags träffen :) vilket jag och Ewe helt självklart skulle dölja med på :D haha När kören var slut skulle jag och Ewe stanna kvar för att prata med Gustav (kör ledarn) vi sulle skriva upp vårat namn, e-mail adress och tele nr :) Jag ville ha reda på om jag är alt eller sopran så jag fick sjunga upp för honom och det blev sopran 2 för mig :D För Ewe för den delen också :P haha Hon ville inte sjunga upp för han men det fick hon ändå :D hahahaha

Efter kören gick jag och Ewe till donken för att värma oss och äta lite :) Vi pratade lite och hade lite skvaller stund typ ^^ haha :P Sedan bar vi oss iväg mot t-banan för att åka hem :) Hon fick hjälpa mig lite för jag hittar inget eller så i Oslo ^^ haha Jag fick även en order om att säga till när jag har kommit hem så hon vet att jag är hemma och är hel och allt :) (gulligt av dig gumman <3)

Sen när man var färdig där och man skulle hem blev t-banan till bussen :) det gick väldigt bra :D men när man hade gått av bussen så gick det inte så bra. SKulle skicka sms till Sverre (pappan) när jag kom fram till gatan där jag skulle gå av men jag hade inga pengar kvar på mobilen så et gick inte så bra :( Jag fick  gå hem vid 23.15 på kvällen och det var skit kallt ute!! Jag hittade inte hem heller utan gick fram och tillbaka längst vägen för att hålla mig varm och inte frysa ihjäl :S Som tur var så förstod han att det var något fel så han åkte ut för att kolla efter mig och såg mig komma gåendes på trottoaren och stannade så jag kunde gå in i bilen :) Jag satill han att pengarna hade tagit slut så det var därför jag inte kunde svara på hans sms :S =) Väl hemma var klockan 23.40 och det blev att man satte sig vid datron för att säga till Ewe att man har kommit hem som hon ville ja skulle göra :P haha lite av en mamam är hon allt ibland ^^ hehe Sen blev det sängen vid typ 01.00 01.30 :P haha Och så skulle man upp vid 07.30 eller så för att jobba nästan hela dagen med ^^ haha


I tisdags så kom Linn över igen när man bytte blöja på Emma^^ haha När hon har varit hos oss en stund och vi har bakat färdigt våra jätte goda chokladmuffinsså kom även Erika över ( en annan aupair tjej som jobbar bara en mil ifrån mig och Linn). Hon är hur snäll och mysig som helst! En underbar vän som man har fått nu =) Älskar henne så mycket fast att man bara har kännt henne i 3 dagar ;P haha Vi åt muffins och pratade med varandra så vi kunde lära känna varandra :) Efter en liten stund så kom Sverre hm med Alexander, han hade blivit sjuk i skola och blev tvungen at åka hem :( Stackarn  =( Han tog en muffins som jag och Emma hde bakkat och sedan blev det sängen och film =) Mysigt :) Sverre åkte tillbaka in till Oslo föratt handla lite till Alexander och till oss andra :) Sedan blev det dags för Linn och Erika att åka hem, dom måste ju också jobba och lite så :P haha Kan ju intestanna här hela dagen heller ;P haha <3 Lite senare kom Katrine ( mamman ) hem och det blev att man pratade med henne lite och så :) trevligt trevligt =) erättade om Alexander och att tjejerna hade kommit över, hur det gick med Emma  och ite så =) Tack för en underbar dag tjejer!! <3


I onsdags så blev det att man var hemma med Alexander för han var fortfarande sjuk så man var med han vilket inte gjorde något för utom att min sovmorgon försvann :( Skulle börja halv 3 men blev att man började 09.00 istället :( Emma var på barnehage idag så Alexander och jag var ensamma hemma hela dagen, ända från 09.00 till 17.30 18.00 :D  Vi bakade muffins, kollade på tv, spelade spel, höll på med datorn och lyssande på Michael Jacksson :) Mycket trevligt hade vi de. han är ganska blyg i början men det släppte lite idag faktiskt =) jag gick och tog kort på huset lite och så för att visa alla där hemma i Sverige hur jag bor och så =) Sen kom Katrine hem och då blev han glad :) haha Inte så konstigt visserligen med tanke på att det är hans mamma som kom hem men ändå ^^ hehe Kunde tro att han hade det hur tråkigt som helst här med mig ju :P haha När Sverre kom hem lite senare på kvällen blev det tacos till kvällsmat muummmmms =) Sedan blev det ner till rummet och ta det lugnt och snacka med tjejorna på msn och facebook =) Även mamma och syrran pratade man med på msn :) Kusinen kom in också så även hon pratade man med på msn =) På facebok pratade jag med min morbror och sa att jag hade börjat i kör och sjunger sopran stämmarn vilket han tycker är väldigt roligt =) Han är trots allt musik lärare i Vetlanda :P haha


Även idag (torsdag) var Alexander hemma och Emma på barnehage vilket inte alls gjorde mig något =) Vi hade det hur roligt som helst idag :) Vi kollade på tv, lysande på Michael Jacksson, kollade på Madagaskar 2, lekte med bilar, bilaffär, bakade kalddkaka , spelade spel,äta muffins fårn igår och sen helt plötsligt så fick han för sigatt vi skulle städa idag istället för imon som egentligen är min städ dag i veckan :) haha Så det blev att vi städade hela huset idag och det var riktgit roligt faktiskt =) Han hade det väldigt roligt att damsuga och tvätta fönster, skåp och så =) När vi var färdiga ringde han till Katrine och Sverre för att tala om att vi städade idag istället för imon :) Efter de satte vi oss för att spela lite spel, lyssna på musik och fika lite med vår goda kladdkaka som inte är så kladdig :P haha När Katrine hade kommit hem gick jag ner till mitt rum och Alexander och Emma följde med och lekte i mitt rum :) innan dom gick för att hämta något att äta =) Alexander kom ner med två mackor och satte sig i soffan bredvid mig och åt den och Emma var uppe och kollade på tv :) Blev mycket spring för Alexander idag :) haha Han springer upp och ner för trappan som är från källarn för att skrämma mig och lite mer :D haha Han lånade min kamera för att ta lite kort på huset och det blev verkligen på huset. Verkligen varenda liten bit av huset tog han kort på :P haha så nu har man kort på alla hörn och allt på huset här inne, tur att vi städade idag då ;P haha Imon kommer Ewe till mig för att öva på kör låtarna :) Hon har tydligen fått för sig att jag kna sjunga bättre än henne och att jag ska lära henne låtarna ^^ haha  Ja vi får väl se hur br adet går imon =) haha Ska bli sjukt kul iaf att hon kommer hit från Oslo och sover över här :D <3 Nu blir det att tadet lugnt för mig innan det blir dags för att sova så man orkar att jobba imon och sen blir det att man går  och möter Ewe vid bussen:D Längtar!!! =D<3

Älskar mina underbara vänner här i Norge! Ewe, Erika och Linn<3 Älskar mina vänner hemma i Sverige också så klart ;) haha<3

Puss på er!<3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards