Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Underbar dag och kväll

Av Constance Schärfer - 23 augusti 2012 22:01

Vilken dag det var igår ! Sov inte så länge men låg i sängen halva dagen och sen blev det att åka in till Gbg och Kållered för Kick off med ett av jobben. BLev en snabb genom gång för olika saker, blåsa ballonger, korttagning och få våra nya instruktörs kläder. Dom kläderna är så mycket snyggare denna terminen än förra då dom var limegröna eller så, inte alls snygga. Men iår är dom lila och svarta, så mycket bättre =) Åkte sen hem vid 22, från Kållered åkte jag med 3 andra tjejer som också är kollegor till mig 21 in till Göteborg Central där vi skilldes åt då alla skulle åt olika håll. Jag fick sitta och vänta på pendeln hem i ca 50 min innan den kom och vi åkte iväg. Väl i Alingsås träffade jag min underbara pojkvän och så åkte vi hem till hans lägenhet för att sova vilket gick sådär bra ;P han skulle upp 04.30 och vi somnade väl först vid 02 eller så :S klockan ringde och jag fick ligga och putta på honom så han kom upp och stängde av dom jädrans klockorna ^^ haha jag gillade dom inte kan man säga, ville ju sova utan att bli väckt två timmar efter att man har somnat :P tillslut kom han upp och han åkte iväg för att jobba medan jag låg kvar i den varma sängen och sov.  Vaknade sedan vid 11.30 och kände inte alls för att gå upp fårn sängen och göra något annat så det blev att jag låg kvar i sängen tills han kom hem vid 15 tiden :) 15.30 blev jag tvungen att gå upp då jag började jobba 16 och jag behövde göra mig iordning inför jobbet.


Väl på jobbet sen var det riktigt lugnt, nästan inget att göra så man tog det rät lugnt framför en film med barnen eller frukt ätning med ett av barnen och lite tjöt med av mina kollegor. Efter jobbet blev det att man stannade kvar en liten stund för att gå igenom koreografierna, men under genomgången av dom ringde ett av mina ex ( som jag har snakkat lite med på fb :/ ) för att förklara sig varför han var som han var och försökte på ett eller annat sett att få mig komma hem till honom för att prata. Jag bestämde mig för att åka hem istället då jag inte kände att det fanns någon anledning för mig att åka hem till honom på kvällen, vill han prata får vi göra det på dagen istället. På kvällen vill jag antingen vara hemma hos mig med familjen eller hemma hos pojkvännen och ta det lugnt. I väntan på att mamma skulle komma och hämta mig från jobbet träffade jag på underbara Diana som jag har saknat så då jag inte har träffat henne på hur länge som helst :( stod och tjötade lite under tiden jag väntade på mamma. Mamma kom, ja sa hejdå till älskade Diana och vi åkte hem. På vägen hem sa mamma att en propp hade gått så tv:n eller så inte funkar. Så nu sitter jag här i mitt rum i mörkret, äter vattenmelon och skriver här lite innan det blir till att sova och ladda mobilen via datorn då jag av någon konstig anledning inte har någon ström i mitt rum men i alla dom andra rummen i huset har de :S det enda som inte funkar i dom andra rummen är tv:n, dvd:n och stereon :O jaja får hoppas på att dom funkar imon så att man kan kolla på tv och allt som vanligt =D hihi


Här får ni en bild på hur mina instruktörs kläder ser ut. Okej an ser mest min hood men ändå ;P byxorna ser ut som hooden bortsett från att dom är svarta med " Funkidz " och " Blizz" tryck på. Linnet är lila med " Funkykidz" tryck på därbak påryggen. En blomma är med i klädseln med som vi ska ha på vilket jag inte har på den här bilden.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards