Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Constance Schärfer - 12 augusti 2012 15:50

En underbar helg har gått pch snart är det måndag igen, eller aah detär några timmar kvar på helgen. Helgen var riktigt bra men jag ska vara ärlig, den blev inte alls så som jag hoppades eller trodde den skulle bli. Tanken var att jag och några kompisar skulle grilla hos oss igår en det var ingen som kom dit utan detvara bara jag och min syster. Då märkte man hur få bra vänner man har och hur många yttliga kompisar man verkligen har. Kan inte fatta att jag märkte det först igår och inte tidigare.  Sen tror jag att det han varit så att en av mina förra kompisar och hennes pojkvän (eller vad dom nu är ) kan ha snakkat skit om mig bakoryggen för alla dom gemensamma vänner/bekanta vi har och då också gjorde så dom inte ville komma hit. Förstår verkligen inte varför man snakkar skit eller ner andra bakom ryggen eller överhuvudtaget. Det finns inget man tjänar på de i längden men känner man att man inte har något bättre för sig eller är bättre än det så får dom perosnerna väl göra de.Det man gör genom att snakka skit/ner andra är ingenting mer än att dom kanske förstör personen dom snakkar om, hans/hennes liv och arbets chanser genom allt som dom säger och sprids i stan. Okej visst jag ska inte säga eller påstå att jag själv aldrig har gjort de för det har jag men det var länge sen och jag fattar nu hur löjligt, onöcigt det verkligen är. Jag tjänar inte något på att göra det. Jag kan säga vad jag tycker om personen-/erna men mer kan jag inte göra egentligen.  Jag har tur som har några få nära vänner som jagverkligen kan säga är mina vänner och inte bekanta eller "vänner ". Det är inte alla som kan göra de och jag är verkligen glad över att jag har dom.

Men men tillbaka till igår och att det inte blev någon grillning här med vännerna. Visst jagblev ledsen över att ingen kom men jag fick något så mycket bättre, jag fick kvalitets tid med min underbara syster istället. Vår snälla storebror hyrde film och köpte pizza åt oss och kom sedan med. Han fick så klart pegngar för det sen och ett stort tackl. Vi kollade på 3 filmer, åt pizza, drack läsk och cider/smirnoff ice ochhade det riktigt bra. Tror vi höll på fram till 1 2 eler så innnan vi gick upp och la oss. Jag var ledsen i början för hur kvällen blev men sen när jag la ig i sängen var jag glad över att det inte kom någon för då fick jag tid för min syster som jag annars aldrig år eller tar tid till att umgås med.

 Nu  ligger jag ute på vår stora studdsmatta och solar och lyssnar på musik. Tänker på helgen som gick och veckan som kommer. Hoppas även att våra föräldrar har det bra där dom är på sin semester och att dom kommer hem snart. Nog för at det är skönt att vara hemma ensam men när man har varit det i en vecka plus lite till så saknar an tillslut man föräldrarna och allt som har med dom att göra även om dom kan vara jobbiga och allt. Jag älskar mig famlij mer än ågot annat även om vi bråkar så är dom det bäsa och viktigaste jag har. Nu ska jag lägga undan datorn och fortsätta att ligga ute i solen, sola ochtänka på hur lycklig jag är som har en sån underbar familj.

Ovido - Quiz & Flashcards