Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Constance Schärfer - 23 mars 2010 15:45

Helgen har varit hur bra som helst :) Ifredags så jobbade man, blev städ efter att man var färdig med de och barnen kom hem tillsammans med Katrine åkte jagi n till byen med bussen för att sedan ta t-banan till ekraveien hem till  ewe och vara med henne hela helgen. Vi var hemma hos henne hela helgen och jobbade, eller hon jobbade och jag hjälpte henne när det behövdes, typ med mat och städning:) Maten gick väl så där man man skulle koka ris, råkade bränna lite av riset :P hehe Var inte meningen, vi som inte så mycket på kvällarna/nätterna så man var rätt trött då plus att hennes säng är inte den bästa direkt:P I fredags så gjorde vi pizza med barnen och åt, vilket var väldigt gott. Var länge sen man åt hemma gjord pizza. Blev lite bus och lek med dom två yngsta med innan det blev dags för barnen att sova och för oss att gå ner till ewe. På lördagen så blev det att jag, ewe och christian åkte till hoppeloppeland, kristina gick på kino med en av hennes väninor och dom två äldsta pojkarna var kvar hemma. Det var hur roligt som helst på hoppeloppeland, frågan är vem som hade allra roligast av mig & ewe och christian;P hehe När vi kom hem därifrån blev det taco lagning lite senare på kvällen då alla var väldigt hungriga, iaf jag, ewe och christian. Efter maten blev det att jag och ewe städade efter barnen och oss själva så klart, vi spelade in lite videon med kristina på ewes dator och busade som vanligt med barnen. Sen blev det dags för barnen att sova och jag och ewe satte oss i soffan, tog det lugnt med både tv och dator. Tanken var att vi skulle lägga oss tidigt så vi orkade gå upp tidigt på söndagen men det blev inte så tidigtutan vår gamla vanliga tid istället^^ På söndagen blev det att vi gick upp tidigt gjorde frukost till barnen och oss själva, badade, duschade och klädde på oss för att sedan dra till kirke som inte alls var något som varken barnen eller vi hade lust till:P Jag och ewe somnade nästan när vi satt där. Vi göspade hur många gånger som helst, lite av en gäspkapning eller va man ska säga. Efter att jag hade gäspat så gäspade även hon och tvärtom. Vi fick vara med om t vå dop och en så kallad skattjakt:S :) Innan det var slut så var det nattvaden och det ville kristina gå på så jag gick fram med henne och tog nattvaden. Trodde att man skule vaknatill lite av att få röra på sig oc sedan få i sig något vääääldigt litet men det gjorde de inte:( Väl färdigt i kirke skyndade vi oss hem för att få ta det lugnt och laga mat. Det blev ris och killingnuggetts till mat. Riset och killingnuggets hade jag hand om och gissa hur bra det gick.? :P Jag glömde av riset när jag höll på med nuggetsen så man lyckades bränna ene delav riset :S INte det bästa direkt kanske. Sen när vi var färdiga med maten satte jag och ewe oss med våra datorer för att kolla hur det är i sverige och snakka litt med våra kompisar där. Strax efter de kom Jarle hem och bad mig/oss köpa cigg till han så det blev att vi gjorde de efter att vi har plockat undan efter maten lite. Sen efter cigghandlandet gick vi ner till ewe och tog det lugnt i den jääätte hela sängen med våra datorer i knät. Vid 22 tiden blev både jag och ewe hungriga så vi gick til 7 even eleven för att köpa något att äta och det blev kakor och korv vi köpte :P hehe När vi kom till baka blev det film,kak ätande och datorn som gällde. Jag skule upp tidigt på måndagen för att jobba så tanken var atat lägga sig tidigt vilket så klart inte gick så bra.  Kan var aså att vi somnade i sängen vid 3 4 tiden och vaknade inte förrän vid 20 tiden igen :P hehe Jag gick upp vid 7 tiden på måndagen för att åka in och jobba med båda barnen i frogne parken sen blev det tur hem till ewe igen. Där blev det fim och sedan städ innan erika kom :) Vi snackade och hade de roligt hemma hos ewe occh sen vid 21 tiden åkte v in till stortinget för att ewe skulle jobba som hon inte gjorde i söndags då hon var sjuk. Jag och erika satt och åt mat medan hon städade sen gick erika runt och kollade och jag hjäpte ewe med disken. Sen bar vi oss hem igen. Vi snakkade så myket att vi glömde av att vi skulle gå av. Tur att ewe såg att vi skulle av annars hade vi åkt en staton för långtoc håftt vänta i en timme på nästa t-bana:S :P Vi satt och snakkade och höll på med datorn hela tiden när vi kom hem fram tills att erika sa att hon ville sov då jag la mig i sängen, erika på en madrass på golvet och ewe i sin säng med. Blev inte så många timmars sömn denna kväll heller utan sov i ca 5 6 timmar och seen blev det att gå upp för att åka till bussen och sedan hem för att jobba. SÅ nu sitter jag här hemma, jobbar och halv sover. Är sjukt trött och mår inteså jätte bra. Är förskyld, dunkade huvudverk och så jobbar man med två trötta och jobbiga (idag) barn :( inte kul. SKa dock bli väldigt skönt att få sova i sin säng ikväll iaf :P hehe

Ovido - Quiz & Flashcards