Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Constance Schärfer - 7 mars 2010 21:57

Ja då ska man skriva va man har gjorti helgen då.

I fredags så skulle man vara med ewe men det blev så att hon åkte till ikea och jag stannade hemma och snacakde lite med andreas på msn och tog det lugnt. jag hade blivit väldigt förskld så det var bra att det inte blev som vi hade tänkt jag och ewe. Tanken var ju att hon skulle komma till mig idag och sova här men istället för de så åkte hon då till ika och köpte lite saker till sin lilla lägenhet och jag var då som sagt hema coh tog det lugnt. Det blev en lugn hemma kväll men skön/trevlig :) När man pratade med andreas på msn så bestämde vi att vi skulle träffas när jag kommer hem till påsk och då ska vi gå på bio och äta lite:) självklart blev/blir det han som bjuder mig på både bio och mat:P haha gick han med på =) Man fick lite små sverige längtat i fredags då man pratade med andreas och började sakna alla vännerna där som man inte kna träffa och spec andreas då lite grann då man inte har träffat han sen 7:an kanske vilket är lite små tråkigt:( inte för att vi va så jätte bra kompisar då men ^^ haha vi har ju våra minnen tillsammans och självklart är det bara roliga minnen vi har;P hehe Under tiden som man pratade med han så blev han lite små full, eller aah lite och lite men iaf och så börajde han prata/skriva om massa saker ochm an kan ju inte direkt påstå att han stavning var den bästa men ^^ haha Dock gav ha nmig många fina och snälla kommentarer som man inte tackar nej till eller tar illa mot;P


I lördags så blev det att man åkte till simhallen i töyen (tror ja det var) och badade med mina underbara barn på jobbet och var där i två timmar. Innan vi åkte till simallen så åkte vi till ett kafé i stroro tror jag och åt frukost som Katrine bjöd mig på :) sen bar det av till simhallen och badet. Vi badade i ca 1. 5 timmar och sen blev det dusch och sedan bastu innan vi klädde på oss och gick ut till kaffeterian för att vänta på Katrine. NÄr vi var där ute så köpte jag godis till barnen som dom fick äta med tanke på att det är lördag :) Sedan blev det in till omkädningsrummet igen med barnen för en snabb toa besök :P haha Och då blev man så glad över min lilla flicka då hon sa att hon behöver kissa:) INNAN hon kissade till och med vilket hon ALDRIG har gjort innan. Fatta att man blev stol över henne eller???!! Så duktig var hon då. Sen påvägen hem från simhallen och handlandet som både Katrine och jag gjorde så somnade barnne i bilen, men även jag :P haha Kände mig lite små elak mot Katrine, varför vet ja inte kanske för att jag kände att jag skulle ha hållt henne sällskap och pratat med henne jag vet inte. Jag hade en väldigt mysig dag på jobbet iaf :)


Efter jobbet så blev det att man packade kläder för kvällen och morgondagens träning för att sedan gå till bussen och möta angelica:) NÄr vi hade åkt in till byen kom jag på att jag hade glömt det viktigaste av allt vilket var mitt leg! :O Fatta va jobbigt, efter en timmes busstur in till byen så blev det att ma nfick ta ytterligare en busstur hem för att hämta leget. Kjempe jobbigt var det. När vi var påväg tillbaka till dröbak jagoch angelica så sa hon att hon stannar hemma pga att hon hade blivit dålig på bussen när vi åkte till oslo. Tråkigt att hon skulle bli dålig på hennes första vecka och helg men va ska jag säga till henne? Kan ju inte tvinga henne att följa med ut tillsammans med mig och ewe utan det blev att hon stannde hemma ochvilade upp sig:( När jag hade kommit hem och hämtat mitt leg lämnade jag även 3 liter läsk hemma för tänkte att alla 4.5 liter läsk behöver inte jag och ewe direkt. Sen belv det att man gick mot bussen igen för att åka in till byen Igen :P haha  Där träffade man ewe inne på statjonen och sen gick vi till t- banan för att åka hem till henne. När vi hade gått av t-banan och skulle börja gå så halkade jag och satte mig på sportbagen och spriteflaskan jag hade där inne :P haha Skit va vi skrattade då. Ewe skrattade så hon fik ont i magen och jag skrattade nog minst lika mycket tror ja :P Hon lyckades dock ta kort på mig då jag satt kvar på isen ganska länge ^^  VÄl frammme blev det att jag lämnade min sprotbag i hennes lilla lägenhet sedan gick vi upp till huset för att äta lite (innan vi skulle ner igen till ewes lägenhet för att göra oss iordning för att gå ut på klubben nexus :) Inne i familjens hus fick jag träffa mamman, katarina (dotten), mormor och mosten. Alla var hur trevliga som helst och mamman förvånade mig med hur mcket svenska hon hade i sitt tal, kanske inte är så konstigt heller då dom har haft några auperer tidigare :P haha Vi stog och pratade lite med alla utom Katarina som skulle sova i köket medan vi värmde min mat i ugnen. Efter en liten stund blev det dags för mormor och moster att åka hem till mosten och sova så då blev det bar ajag , ewe och mamman som prtade vilket var lika trevligt :) när man hade ätit upp maten begav jag och ewe oss ner till henne för att göra oss iordning med kläder, smink och hår. NÄr iv höll på så ringde jon för att kolla vart fan vi va någonstans, hna hade tydligen förståt att vi skulle vara inne i byen klockan 8 medan jag menade att jag kom in med bussen klockan 8 :P :S blev ett litet missförstånd där men det ordnade sig tillslut :) När vi va fädiga gic kvi till t-banan och åkte in till oslo. På t- banan ringde jon igen för att kolla vad vi skulle göra och om vi ville följa med och bowla. Han pratade med ewe så att hon kunde förklara vart nexus ligger vilket jag inte visste vart det är någonstans :P haha Det slutade i vart fall att jag och ewe gick till nexis och dansade där för fullt ^^ haha Vi träffade några killar som var sjukt roliga :P haha Vi träffade även en svensk kille som var väldigt trevlig och så :) haha Blev mycket dansande och pratande och inte alls mycket drickande.. Vi drack lite vin och sprite hemma hos ewe men inget mer på hela kvällen :) När vi kom hem sen senare på kvällen blev det lite sprite och godis sedan sova:)


I dag blev det att vi vaknade första gången vid halv 8 då lill tjejen kom och knackade på dörren till ewe för att vecka oss vilket inte gick så bra :P Hon stog utanför en stund innan hon gick in och fick liv i ewe som saatt jag har feber och att vi kommer upp lite senare vilket blev först vid 12 13 tiden och när dom inte var hemma :P haha Det blev att vi la oss i ewes säng kollade på film och åt chips och godis  inna ndet blev dags för oss att göra oss iording för att åka till gymmet och träna lite :)

Tack för en underbar helg gumman ! Måste göras om efter tisdag och när vi har pengar ! :D<3

Ovido - Quiz & Flashcards