Alla inlägg den 18 november 2015

Av Constance Schärfer - 18 november 2015 16:03

Då är vi inne på andra dagen. Den har varit underbar, sov till 9, låg i sängen till 11, frukost vid 11.30 och sedan stranden till 16. Kan inte ha fått en bättre start på dagen där. Både badat och solat hela dagen igår. Efter stranden gick vi alla hem för dusch, lite att äta och sedan göra iordning sig för middag. På vägen till restaurangen såg vi en man som hade grävt/byggt eller vad man skadliga en krokodil i sanden. Helt galet snyggt och häftigt var det! Längre fram såg vi även andra saker som hade gjorts av/i sand bl.a byggnader. Igår blev det kinamat där vi beställde 6 förrätter och sedan varsin huvudrätt och 4 efterrätter ( Anna och Linda delade). En jävla massa skratt och en halv kanna Sangria för mig, vodka Cola för Anna, Linda och Tomas och något annat för Michael. Någon minut innan vi skulle gå gick jag på toa och när jag var där inne kände jag hurtiges bara vände sig ut och in. Hela middagen slutade i toaletten efter att jag kräktes upp det. Jag vet vad nu tänker, det är sangrian som gjorde det men faktiskt inte. Jag var inte full över huvudtaget, lite lätt berusad kanske men inte mer. Jag tror själv att det blev för mycket mat på en och samma gång där. I vanliga fall får man vänta kanske en timme eller så på maten men här fick det vi det väldigt fort. Vi hann precis äta upp förrätten innan maten kom typ, helt galet snabbt gick det.

Efter vi betalade och allt gick jag och Tomas hem då jag ville borsta tänderna (konstigt eller hur ;-)) medan de andra gick vidare. Så fort jag var färdig gick vi ner till de andra och fortsatte med varsin drink, jag tog en pinjakolada medan Tomas tog någon konstig drink han själv inte kunde uttala. En timme där med skratt och allt innan vi gick hem för att sova.

Idag gick vi upp tidigare, klockan ringde 8.45 och vi kom upp 9.15 ca och ut 9.30-9.40 för att gå till ställer de andra brukar äta frukost. 10.30-11 var vi på stranden för bad och sol. Idag fick vi till och med Tomas att bada första gången! ?
Vid 13.30 gick Tomas upp för att duscha och byta om då han knte ville ligga mer efter han bränt sig på benen. Halv timme-40 minuter senare kom han tillbaka och då gick ha och jag in till stan för att kolla runt lite. Tråkigt nog har dom inte så mycket affärer som är öppna och ingen direkt marknad så at köpa souvenirer är inte det lättaste här tvärt. Det slutade med att ci gick in till affären vi köpte mat oxh solglasögon för lite nudlar, pringles och räkchips innan vi gick hem. Väl hemma möttes vi av att Anna, Linda och Michael var där en snabbis innan dom gick in till stan för shopping och ta ut pengar.

Nu sitter jag ute på balkongen och njuter efter att ha ätit lite lunch/mellanmål medan Tomas ligger i sängen och sover eller något. Senare ikväll blir det att vi går ut och äter middag oxh säkerligen sitter och tar en drink eller två med.

Hoppas att nu har det bra där hemma i Sverige och att det inte är allt för kallt och regnigt!

Ovido - Quiz & Flashcards