Alla inlägg den 16 november 2015

Av Constance Schärfer - 16 november 2015 23:20

Okej så i lördags åkte vi till Spanien då men der blev ett litet förhinder. I början var allt helt okej, vi skrattade och hade roligt men sen bröt allt ut. På planer dit tog jag en toast cheese och åt. Efter några minuter kände jag att jag blev yr så jag drack vatten och blev lite bättre, tänkte då gå på toa me blev yr igen efter jag kom ut i gången. (Nu minns jag inget, Anna som berättat detta) sen hade jsg svimmat några passagerare hade lagt mig på golvet med benen upp (ska man göra innan svimmat). De två personerna som gjorde detta var lyckligtvis nog läkare båda två. När jag låg på golvet hade jag dött i några minuter, jag vanarten andades eller hade puls. Läkarna gav mig då en adrenalin spruta i armen som tydligen gjorde att jag skrek sjukt högt, hostade och spydde. Jag började sedan att skaka i benet och armen igen (gjorde der tydligen innan med) och hosta. Dom beslöt då att ge mig en hydrocortison/muskelavslappnande spruta för att lugna ner mig och få mig att slappna av. Dom kom fram till att jag hade fått en akut allergisk reaktion av någonting. Läkarna fick flygvärdinnorna säga till piloten att lands planer då jag behövde komma till läkaren i och med jag blev och var så pass dålig.

Tomas då, han hade visst fått en panikångest attack under tiden som allt detta hände då han blev så rädd och inte såg vad son hände utan bara hörde läkarnas prata och säga jag var död.
Ambulansen mötte oss och bar in mig i ambulansen. Dock så hade en av sköterskorna där (endast manliga) ställt sig på mitt hår så när dom lyfte upp mig så slet han av en klump med hår samtidigt så jag skrek till igen.

Väl på sjukhuset blev jag sittandes i 4.5 timmar varav 3.20 timmar var själv innan Tomas och Michael kom för att ta med mig till hotellet dom bokade. Dock blev vi ju då sittandes där i någon timma till. Trötta och hungriga var vi me inte fick vi gå ännu. Tomas och Michael fick visserligen göra det men inte jag. Efter nästan 1.5 timma beslutade Michael för att gå tillbaka då han inte orkade vänta och ville sova iaf några timmar innan vi behövde gå upp. Strax efter han gick fick vi också gå men han hann komma in och lägga sig innan oss. Det tog kanske en kvart innan vi lyckades komma in och få lägga oss, klockan var då 4.30 på söndags morgonen.

På söndagen så var der problem att boka biljetter och hela köret men tillslut löste det sig. Vi tog taxi till tåget son vi skulle med till Paris utan biljetter. Halva resan pkte vi utan då vi hade 4 minuter på oss att fixa dom på plats. Köpte dom sedan på tåget då vi skulle åka på 2000kr var i böte om vi inte hade det. Sen blev det taxi till planet och väl där checkade vi in och åt mat. Gick på planer 20.10 och var sedan framme 23.10 Taxi till Marbella och lägenheten. Väl framme blev det att bädda och packa upp innan vi la oss för att sova.

Idag vaknade jag och Tomas 11.45 medan de andra var på strande och sola/ bada efter att ha ätit frukost. Vi gick ner och la oss för att sola innan vi bestämde oss för att äta frukost/lunch. God men dyr var den. Efter någon timma igen gick vi för att handla lite och sedan göra oss iordning för att gå ut och äta middag.
På restaurangen var det trevligt, eller iaf för alla de andra. Jag blev/kände mig som 5e hjulet då alla satt och pratade och skrattade med varandra mesan jag satt där och bara tittade. Ingen frågade vad jag tyckte om maten, vad vi skulle göra eller så, tror inte dom riktigt lyssnade på när jag väl fick syl i vädret. Efter vi ätit ville alla de andra gå ut men i och med jag kände-/ner mig som 5e hjulet samt hade lite ont i nacken/huvudet ville jag gå hem så det gjorde jag. Tomas röjde mig hem och hämtadesitt pass för att sedan gå ut till de andra. Så mu ligger jag här i min säng i lägenheten själv medan alla de andra är ute någonstans och har det kul.
Hoppas verkligen att det blir bättre snart då vi har 5 dagar kvar. Dock är jag tveksam på att pengarna kommer räcka hela veckan samt mat/vatten på flygplatsen innan vi åker hem på lördag.

Här kommer det lite bilder från Frankrike jag lyckades ta från taxin på vägen till flygplatsen samt på flygplatsen och i Spanien so far.

Ovido - Quiz & Flashcards