Direktlänk till inlägg 26 september 2010

träning,skada,kryckor

Av Constance Schärfer - 26 september 2010 18:30

 

I måndags så var jag på jobbet som vanligt för att gå på zumban, dock gick inte allt som vanligt denna gången. Vi gjorde ett hopp (som jag klarade) och sedan gick det lite fel när vi skulle "landa". Jag landade fel med min vänstra fot och stukade den ordenligt denna gången ( stukat den flera gånger innan). Vi trodde att det var en lätt stukning så jagfick en ispåse och bandage runt foten och blev tillsagd att börja gå lite lätt på dagen efter.


När vi kom hem sen på kvällen så hade foten svullnat upp ännu mer än innan och blivit iskall men gjorde inte så jätte ont. Mamma tyckte inte att jag skulle gå och jobba på tisdagen vilket jag gjorde ändå då vi har praktikanter nu så jag kan bakca undan och låta henne ta över lite mer nu.


Allt gick bra på jobbet men någon timma efter att jag kommit hem från jobbet så kunde jag inte längre stödja mig på foten, inte ens på tåna som man annars brukar kunna göra. Mamma bestämde sig för att ringa till vårdcentralen på morgonen innan hon kör syrran till skolan vilket hon också gjorde. När hon kom hem efter att ha lämnat henne kom hon upp med telefonen till mig och sa att dom ringer tillbaka vid halv 9. Halv 9 ringde dom tillbaka som mamma sa och jag fick berätta vad som har hänt och så. Hon som jag pratade med sa åt mig att jag fick komma in 15 idagsom jag också gjorde.


När jag kom dit ochpratade med läkarn sa han att det är en ordentlig stukning men att jag skulle åka till röntgen och röntga den ifall den skulle vara bruten och att jag inte får stödja mig på den på en månad utan ska ha kryckor helst.

Väl på röntgen väntade jag i 40 min och fick sedan ta några kort på foten. Inget bruten men fick gå/hoppa in på akuten för att hämta ut kryckor, så nu är det kryckor som gäller för mig upp till en månad :/ Ingen träning eller så utan bara kryckor tills jag kan gå normalt med foten igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards