Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Constance Schärfer - 4 juli 2015 16:28

ja nu jävlar är sommaren här och med det kommer bin, getingar/humlor, myggor, färsk frukt och allergin. Insekterna fine dom kan jag leva med, frukten absolut men allergin! Herrejävlar, den hade jag kunna skippa faktiskt. Funkar inte att jobba för näsan rinner stup i kvarten, funkar inte vara inne för det kliar och rinner och det funkar inte vara ute och njuta för kliar och rinner. Vad ska man göra? Skaffa medicin tycker vissa och visst det kan jag hålla med om Men det är inte lätt när vårdcentralen inte vill ge ut receptet på den medicin som verkligen funkar för mig.
Bortsett från den lilla saken älskar jag sommaren fast att jag jobbar 100% och så nu. På något sett kan jag njuta ändå. Som igår, var i stan i några timmar med Emmy efter jag slutat jobbet. Vi satt på Musses Grilhouse och åt lunch/middag, åkte sedan till stan för att äta glass och kolla på kläder. Jag lyckades hitta ett linne och t-shirt som passar till min svarta lång kjol. Super trevligt, super roligt, super varmt och super gott!

Ikväll ska jag på bio igen med mamma och pappa men denna gången blir det Jurassic park. I onsdags var jag och mamma på Minions the movie vilket vi inte tyckte var direkt värt pengarna eller så rolig. Den var rolig på sina små stunder men nä inte värt pengarna. Hoppas på att Jurasic park är värd pengar, kostar ändå 105kr ;-)

Hopas ni kan njuta av sommaren trots allergi ni som har det!

Ovido - Quiz & Flashcards