Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

Tråkiga nyheter

Av Constance Schärfer - 9 mars 2015 19:55

Då fick pappa det fasande samtalet från sin syster i Tyskland, att farmor har gått bort. Jag vet helt ärligt inte hur jag ska känna nu faktiskt. Visst det är tråkigt att hon har dött men samtidigt känner jag att jag inte riktigt kände henne då vi knappast träffades och när vi väl gjorde det så pratade vi inte i brist på språk och kommunikstions tillgångar. Hon kunde och förstod ingen svenska och jag förstod mer tyska än vad jag kunde prata. Så varje gång vi träffades fick pappa vara den som fick "prata" åt oss så att säga om ni förstår vad jag menar. Ville jag henne något fick jag nr pappa säga det ifall jsg själv inte visste vad det heter på tyska, förstod jag inte vad hon sa var det pappa som fick förklara och det samma gällde för henne. Förstod hon inte vad jag menade var det pappa som fick förklara och översätta. Ja det var då inte lätt för oss allt.

När min mormor dog visste jag direkt hur jag kände, ledsen, förkrossad och övergiven. Anledningen var att jag stod henne närmast av alla, hon var min bästa vän och jag gick hem
Till henne nästan varje dag och pratade med henne nästan dagligen. Va det något som hade hänt hemma var det bara att cykla eller ta bussen hem till henne. Lika lätt var det inte med min farmor då hon bodde i Tyskland.

Nu blir det att planera begravningen för min faster och hennes kille/sambo och låta pappa få reda på saker och ting så vi sedan kan åka dit. Dock tror jag säkert att pappa kommer vilja åka dit för att hjälpa till på något sett samt stötta hans syster mer än ekonomiskt. Om några månader blir det vän att vi åker dit för begravning och minnesstund hela familjen.

Fan, jag absolut hatar begravningar och allt sånt. :-(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards