Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Constance Schärfer - 26 mars 2015 20:58

Okej så det har gått kanske två veckor nu sedan det sista inlägget, dags för en uppdatering nu då.

För två veckor sedan, söndagen blev det att jag, René och pappa bilade ner till Tyskland i förväg. Mamma och Steffi kommer båt på måndagen. Varför vi åkte dit var för min farmors begravning, hon hade gått bort för nu exakt en månad sedan. Detta var jobbigt för pappa, mamma, René och vår faster. Jag och Steffi tog det inte så hård och anledning är vad vi tror att vi ej kände henne så väl. Det har gått 5-6 år sedan jag såg henne sist och 1-2 år sedan Steffi såg henne sist.
Efter begravningen gick vi ut för att äta, gå en promenad, kolla på min fasters och hennes killes mark där dom ska bygga hus samt fika innan det var dags för mamma och Steffi att gå till båten och åka hem. Vi andra åkte hem till vår faster för mat och ta det lugnt. Dagen efter bar det av till farmors lgh för att tömma den på alla hennes saker samt välja de saker vi själva vill behålla. När lgh var tömd bar det av till Jans (fasters kille) bror för att bära in det där i väntan på att deras hus ska bli klar och till sommaren så mamma och pappa kan ta med sig det hem i husvagnen. Först tog vi en fika och pratade lite innan vi började bära in allt, det tog ändå ca 5 timmar sammanlagt att göra det färdigt. När vi skulle börja tog jag en stol som då hade två hyllplan på sig vilket jag inte såg (20 på kvällen och mörkt), det ledde till att dom välte och slog i mitt näsben. Rent reflex mässigt började jag gråta (väldigt känsligt område) och fick då ej hjälpa till att bära utan satt på soffan med en blöt trasa på näsbenet och vilade. Huvudet värkte, näsbenet gjorde galet ont, var yr och trött. När vi väl var färdiga och hade kommit hem till min faster igen var klockan 22-23 och jag var då sjukt kissenödig, var på väg att kissa på mig. René frågade varför jag inte gick på toa innan vi åkte men det var för att jag hade så ont i näsbenet att jag ej tänkte på det svarade jag.

Dagen efter blev det att vi packade ihop våra saker, köpte mat vi skulle ha med oss, åt frukost och åkte sedan. Jag somnade i bilen och vaknade upp när vi var i Danmark och stod i bilkö. Det hade tydligen skett en olycka och kön tog 3 timmar att stå i innan man fick köra. Dock körde pappa vid sidan av efter en stund då vi var tvugna att vara i fredrikshavn vid 19 och klockan var då 15-16. När vi kom fram till fredrikshavn hade vi 1.5 timmar kvar tills vi fick köra ombord. Väl hemma var klockan 00.50 och jag gick direkt upp för att lägga mig då jag skulle upp och jobba dagen efter.

Förra veckan blev det att vi firade Louise på hennes 22 års dag lite tidigt då hon fyllde i tisdags. Var trevligt och roligt, träffade nya personer och skrattade. Åkte hem med Erika, Simon och Fredrik hem till Simon för efterfest vilket det dock inte blev. Killar bar ut en sv sängarna från Simons rum till vardagsrummet där jag och Fredrik skulle sova då jag vägrade sova i soffan ^^ där spenderade jag och Erika hela veckan, vi var hemma kanske wn dag och sen åkte vi dit igen. I månadgs (tror jag) när jag kom till Simon hade killarna tömt der andra sovrummet på Simons ex saker och flyttat in sängen till mig och Fredrik. Så nu har vi ett eget rum där ;-) hehe
Igår jobbade jag en stund men fick sedan reda på att jag ej fick jobba egentligen då jag hade fått hjärnskakning efter att Steffi i förrgår slängt igen kylskåpsdörren i huvudet på mig (ej med mening). Skolsköterskan på jobbet ville skicka hem mig men jag vägrade och jobbade hela dagen ändå (3h och 45 min). Väl hemma hos Simon igen märkte jag att jag var riktigt dålig, hostade som bara den och var riktigt trött. Somnade en stund i sängen och var ganska off. Åkte hem vid 19 och somnade nästan direkt. När jag vaknade imorse visade det sig att jag hade sovit i lite mer än 14 timmar rakt igenom. Snacka om att jag var trött då.

Idag har jag mest tagit det lugnt, städade på rummet och tvättat. Erika och Fredrik ville jag skulle komma till Simon samt att jag skulle sova hos Erika med henne. Detta orkade jag dock inte utan sa att jag stannar hemma och vilar istället. Jag var ändå inget roligt att vara med :-P imon ska vi fyra träffas för att äta sushi samt hitta på något mer. På lördag ska vi hem till Erika för lite krögare hos henne med hennes syster och några till. Kommer bli roligt, tror och hoppas jag iaf. Allt beror på hur jag mår samt vilka som kommer dit.

Så nu har ni fått en liten uppdatering på vad som hänt det senaste veckorna. :-) Hoppas ni får en trevlig helg allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards