Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Trafikolycka

Av Constance Schärfer - 9 maj 2013 21:28

Vilken jävla natt ! Allt började med att vi igår åkte från Alingsås vid 18.30 mot Vetlanda för konfirmation idag. Halva resan gick jätte bra, det regnade men va gjorde de vi satt ju i bilen. Sen efter vi hade twgit en paus på rasta i Jönköping ( tror jag ) vände allt.

Några minuter efter att vi hade lämnat rasta märkte vi att vi åkt fel så jag ringde vår moster för att tala om de och att vi blir lite senare. Hon försökte beskriva en väg som skulle gå snabbare att köra för mig vilket blev lire jobbigt då jag sedan skulle säga det till René, så jag ja att hon får prata med honom istället så att det inte skulle bli några missförstånd. Jag satte i snäckan till headsettet i hans öra ( vilket han inte var beredd på ) och helt plötsligt hörde jag mig själv och Tilda skrika, frågade min äldsta moster om hon var okej och sedan gå ut för att kolla vad som hände. När jag kom ut såg jag att hela framrutan var förstört, främre delen av bilen var sönder, taget var intryckt. Jag började att vinka på bilar som körde förbi så dom skulle stanna och hjälpa oss. Försökte prata med mostern i telefonen men kunde inte höra någonting av vad hon sa så la på och ringer upp henne sen igen. Berättade för henne vad som hänt, att vi fått hjälp av personer som stannat, att dom hjälpt oss ringa efter polis m.m Vad som hände mellan allt det minns jag inre, har sådana minnesluckor av alltihop.
Vi åkte i alla fall till akuten och fick fortsatt hjälp där. Min bror, hans sambo och vår moster blev inskrivna genom ambulansen medan jag fick skriva in mig själv då smbulansförarna inte skrev mig som patient på plats.
Vi alla röntgades men bara min bror och moster fick en helkropps undersökning.
När alla fått prata med sina läkare och fått reda på att vi fick åka hem då dom inte kunde hitta något brutet eller fel på/med hjärnan ringde jag till vår moster vi var på väg till. Hennes man kom sedan och hämtade oss vid 03.00, efter 4-5 timmar på akuten i Jönköping fick vi åka hem. Polisen hade kommit med våra väskor under tiden som vi undersöktes men inte alla våra saker kom. Min brors kavaj, skor, ett par solglasögon m.m var fortfarande borta.

När vi väl hade kommit hem till kusinerna i Vetlanda var klockan 04.30 och vi alla var jätte trötta. Vår moster hade ringt till vår mamma som i sin tur hade ringt till pappa på jobbet och till min brors sambos mamma. Vi la passandes så snabbt då vi skulle upp vid 09.00 idag för att åka till kyrkan på konfirmation.

Ungen utav oss var så värst pigga men upp kom vi trots att vi endast hade sovit i ca 3 timmar. Min kusin som skulle konfirmeras sa att om vi inte orkar måste vi inte komma till kyrkan utan bara vara med sen här hemma. Men vi alla ville vara med och läggs detta bakom oss och bara koncentrera oss på henne och konfirmationen. Detta var dock inte så lätt då hennes faster, farmor, farfar och kusiner hade fått reda på detta och frågade hur det var med oss samt vad som hände så det slutade med att vi pratade om det. Det är ändå bra att vi gör de så att vi kan bearbeta händelsen men för min moster som var med är det väldigt jobbigt att behöva höra, prata och minnas detta då det trots allt var väldigt läskigt.

Nu sitter vi här efter en riktigt trevlig dag med släktingar på Mats sida ( farmor, farfar m.m ) och tar det lugnt framför en film innan det blir att lägga oss.

I morgon tar jag tåget hem till Alingsås medan min bror, hans sambo och moster stannar kvar tills på lördag och måndag. Jag åker i morgon då jag ska iväg på lördag med jobbet tidigt så för att kunna vara med på det blev jag tvungen att åka en dag tidigare.

Hoppas att ni alla har haft en mycket bättre kväll/natt/morgon än oss och en fortsatt bra kväll ! Bilder kommer här nere på hur det såg ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards