Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Detta var ju en rolig helg

Av Constance Schärfer - 11 januari 2015 12:10

Ja då är helgen snart över och den var ju inte direkt den roligaste. Efter jobbet i fredags gick jag till gymmet för att köra ett ben/rumpa pass med Erika och sedan sola. Allt gick bra och så men så fort jag kom hem gick det utför. Huvudet kändes som att den skulle sprängas, halsen rev och gjorde ont och jaf var riktigt trött. Äta gick inte utan att maten fastnade i halsen så det fick jag ge upp. Lite senare kom Alex förbi för att hämta hans tröja, ge mig min tandborste och laddare samt prata. Det gick väl bra, eller aah så bra som det kan gå. Den magkänslan jag hade stämde helt. Han kände inte att han ville eller har tid för ett förhållande eller ny relation med någon mellan jobb och träning. Vilket är förståeligt men man kan ju tycka att det vet man ju ändå innan man ens börjar träffa någon oavsett om det är på semestern eller inte. Eller gar jag fel där? Man vet ju ändå hur mycket man har och göra på jobbet på ett ungefär åtminstone och träningen vet man ju hur många dagar och timmar man lägger. Ner på det.

Jaja så det sket sig kan man ju säga med andra ord och i och med att jag ej har haft tillgång till min medicin så förstärktes alla känslor betydligt mer för mig, både innan vi pratade men även unde tiden som vi träffades. Vilket inte var det mest optimala för mig kanske.

Igår kom dessutom en trevlig storm hit vid namn Egon och levde livet här. Strax efter 18 tog han bort strömmen för oss så vi hade strömavbrott mellan 18-9 vilket inte var så uppskattat då jag är förkyld som bara den och redan fryser en del. Värmen försvann och då vi har egen brunn kunde vi inte spola/tvätta händerna som vanligt när det är strömavbrott då vattnet inte pumpas upp. Så spola fick vi endast göra när nr2 är gjord och händerna fock tvättas snabbt. Kylan fick man stå ut med trots att man hade 2 täcken (sommar-/vintertäcke) och tvu filtar på sig. Inte hjälpte det utan frös ändå. Man är ju trots allt sjuk nu så.

Nu på morgonen märkte jag att mamma hade tänt vedspisen efte att (vad jag tror) pappa hade varit ute och hämtat ved innan han gick in och la sig efter jobbet. Sitter framför tvn nu, tar der lugnt och försöker bli varm genom att ha en filt på mig och hoppas på att bli tillräckligt bra så jag orkar jobba imon.

Hoppas ni som bor i västra Götaland inte haft det allt för jobbigt igår kväll/natt när stormen Egon kom på besök!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards