Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Misstag

Av Constance Schärfer - 7 januari 2015 19:20

Precis kollat på avsnitt 11-12 säsong 8 på One Tree Hill och tårarna rinner. Inte för att det var sorgligt eller så utan för jag insett/inser mina misstag jag gjort genom åren samt att min mamma har rätt med det hon sa till mig i söndags.

Jag är en känslomänniska, agerar och reagerar på känslorna jag känner just där och nu och det starkt. För varje kille jag gillat/tyckt starkt om och haft någon typ av förhållande har jag som man säger "gone all the way" med känslor, det verbala och fysiska. Istället för att ha tagit det lugnt, pratat, lärt känna killen innan, sov jag istället nästintill direkt över flera nätter och blottade mig både verbalt och fysiskt (sex alltså).

Ni kanske inte tycker det är så farligt med att ha sex med någon, det är ingen stor grej eller det är ju "bara" sex, men för någon som har blivit utnyttjad och våldtagen tidigare samt är en känslomänniska är det något som verkligen betyder någonting. Jag har haft sex med killar jag inte tyckt om, haft kk så att säga och det har funkat som det ska med inga känslor inblandat och med det ingen sårad. Men de andra killarna (låter som en slampa nu, vilket jag INTE är!) har det inte varit samma sak med. Med dom har jag känt någonting för, har tyckt om dom mycket och med det gjorde jag felet med att agera på känslorna och ha sex med dom istället för att vara smart och istället vänta tills jag med all säkerhet vet vart det leder och om han verkligen tycker om Mig och inte "mig. Förstår ni vad jag menar?
Jag vill inte att en kille ska tycka om mig för att han lätt kan få ha sex, för mina bröst rller vad det kan vara. Jag vill att killen ska tycka om mig, jag Constance, personen bakom allt det fysiska. Inte bara den glada personen man oftast ser utan även den tjejen som gömmer sig bakom allt den. Tjejen som varit med om våldtäkter, misshandel och hot. Tjejen som äter medicin dagligen, tjejen som inte är så glad jämt och använder leendet som en mask, tjejen som faktiskt egentligen är ledsen och inte alls mår så bra eller är så glad som man tror.
Den tjejen är det många som inte accepterar, många som inte klarar av henne, hennes temperament, dips och medicinerna.

Den tjejen liksom den andra behöver veta att även hon är accepterad och omtyckt av en kille, andra människor överlag. Den tjejen ska inte få behöva gömma sig för någon eller något utan få leva precis som den andre tjenen, men det får hon inte. Detta för att det är tabu att visa och prata/berätta för andra att den tjejen verkligen finns, att man inte alls är som andra ser en och detta är jag trött på och försöker ändra.


Som ni kunde läsa om i förra inlägget har jag börjar träffa en kille och det är anledningen till detta inlägget. Alex som jag nu har träffat och umgåtts med i 2 veckor är en riktigt trevlig, snäll, omtänksam, givmild, mysig och rolig kille och än så länge har jag inte upptäckt/märkt något fel med honom. Men den senaste veckan har jag haft en dålig magkänsla. Någonting har inte känts rätt mellan honom och mig. Någonstans på vägen har det blivit fel mellan oss. Vi har inte pratar lika mycket som innan utan blivit mest lite skratt här och var när någon kittlar och sen sex på det och mar, men någon direkt konversation har vi inte haft om det inte gäller vad vi ska äta. Det är det här som har gett mig den dåliga magkänslan. Liksom de andra förhållanderna jag haft har konversationen slutat men blivit mer sex och liksom de andra är jag nu rädd för att min magkänsla som säger att något är fel och vi kommer inte träffas mer förutom när han vill ha tillbaka sin tröja har rätt. Detta kommer inte leda något vidare mer än dit vi är nu.

På någon nivå tror jag han känner samma sak, märkte det idag. Tidigare när han kommit hem från jobbet eller träning har vi pratat och myst, kramat och pussat varandra. Men idag när han kom hem var nästan det första han sa till mig " jag ska träffa en killkompis lite senare och ha en grabbkväll, så tänkte jag kör hem dig om en stund". Detta och sen att vi knappt pratade när vi åt eller i bilen och att han varken kramade eller pussade mig när han kom hem eller när jag skulle gå ur bilen hos mig. Jag lurade mig emot honom och gav honom en puss innan jag gick ut men han gjorde inget. Så nu är jag rädd för att detta var sista gången jag träffade honom och sov hos honom, enda gången vi träffas blir väl när han vill ha sin tröja och sen på stan/maxi.

Är det bara jag som får denna "något är fel-känslan" eller får någon mer det av att läsa detta? En sak vet jag med säkerhet iaf, min mamma kommer säga "vad var det jag sa" fast med andra ord och försöka läxa upp mig. Det dumma är att hon tror drt hjälper att säga det men i själva verket gör hon bara saken värre och ger mig sämre självförtroende och självkänsla än vad jag redan har. Jag vet att jag har dåligt självförtroende-/känsla och går in i ett förhållande på fel sett men det hjälper inte att säga "du vet att det är fel sätt du gör det på, du ska vänta med att ha sex med någon och sova över". Jag vet att det sättet/saker jag gör är fel och tro mig, jag försöker ändra på det och mig men det är svårt.

Länge har jag fått höra "du behöver inte ändra dig för någon, du duger precis som du är", men när man är sig själv i alla lägen och man ändå inte blur accepterad, vad ska man göra då? Ändra på sig? Vad hände med det där att jag duger som den jag är och jag behöver inte ändra på mig? Stämmer det inte då?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards