Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Stockholm och Alingsås

Av Constance Schärfer - 21 juni 2014 20:31

Förra helgen var jag i Stockholm med min syster, hon för konsert ( One Direction ) och jag för att träffa en kompis. En härlig helg med hotellfrukost och slapp.
Träffade min kompis på fredag och vi kom på torsdagen. Blev att vi var hela dagen i stan och bara åt och pratade, gick från ena stället till den andra för att äta ^^ på lördagen blev det att jag satt på Centralstationen i 5 timmar då jag ej hade pengar förrän en timme innan tåget skulle gå tack vare min snälla moster som överförde 300kr till mig för mat och annat. Men förutom det hade jag en riktigt bra helg där och det tror jag min syster hade med ;-)

Sen på söndagen efter att ha sovit första natten hemma efter Stockholm vistelsen träffade jag min underbara vän Frida som då var på snabb besök i Alingsås från Stockholm under helgen och som jag missade precis när jag var där. Vi pratade en massa med varandra och hennes bror, skrattade, åt och lekte med hennes nya mobil. Gick sedan in till stan där det då var sista dagen för potatisfestivalen för att möta hennes storasyster och äta langos med henne, hennes tvillingbror och deras yngsta syster. En härlig helg helt enkelt :-)
Hoppas ni haft en härlig vecka och helg och en härlig midsommar !

 
 
Ingen bild

L

24 juni 2014 09:04

Ville bara säga att det känns så underbart härligt att du delar med dig om ditt liv på det här sättet, det är intressant att läsa det du skriver.
Det kanske låter lite skumt men på något sätt känns det som att jag kan låtsas att jag har en kompis då jag läser, att du berättar det för just mig, som en kompis (för det känns som att det är sånt kompisar gör??) Sen vet jag ju att vi egentligen inte alls känner varandra, men jag känner mig lite mindre ensam, och det är underbart. (trots att det säkert hade varit ännu bättre att ha vänner i verkligheten, men jag verkar aldrig lyckas med det, speciellt inte med tjejer av någon anledning)

Constance Schärfer

24 juni 2014 17:02

Aaaaw tack så mycket ! Det värmer verkligen enormt mycket det du skriver till mig och att du uppskattar min blogg ! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards