Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Constance Schärfer - 8 oktober 2012 15:27

Vilken vecka, veckor jag har haft det senaste ! Har varit sjukskriven i en månad och är fortfarande små dålig, bättre men inte helt bra än. Smärtorna finns fortfarande kvar och jag orkar knappt göra så värst mycket men ändå vill en av mina chefer att jag ska börja jobba och ha pass redan imon när jag precis har slutat äta medicinen :S jaja det kommer jag inte att göra så hon får sätta in en annan där med, jag kommer inte att börja jobba för tidigt när jag har hjärtklappning än. Bortsett från de så har jag haft det riktigt bra, varit med pojkvännen varje helg och förra veckan var jag bara i lägenheten hela tiden förutom i torsdags då jag var tvungen att åka hem till föräldrarna för att få hjälp av mamma att hjälpa en kompis som går igenom något väldigt jobbigt ( samma som jag själv gick igenom för ett år sen ). Hade en väldigt mysig vecka iaf trots att jag var ensam hemma i lgh fram till i fredags. Blev att jag gick och handlade 3 gånger på en vecka, städade lgh, tvättade all tvätt och hade kompisar över för fika och lite sällskap =) I lördags kom pojkvännen hem med sin lillebror efter kvällens jobb då vi ( han ) skulle pasa honom åt sin mamma så vi ställde oss att laga mat, tacos och lillebrorsan dukade. Efter de blev det att Sebbe ( pojkvännen ) gick ut för att röka och jag oh Axe ( lillebrorasn ) plockade bort och diskade innan vi alla satte oss i soffan för att mysa och kolla på filmen vi började på när vi åt. En riktigt mysig helg blev det med dom två goa killarna och det kommer det bli igen i helgen då Axel ska komma till oss igen på lördag. Hoppas bara att veckan kommer gå snabbt så att det blir fredag fort och Sebbe kommer hem från Skåne och jobb.


Under tiden som han är i Skåne är jag hemma hos föräldrarna denna veckan och är här istället för ensam i lägenheten. Passar på att tvätta lite kläder och kolla efter rena i tvätten här hemma så man har det sen till helgen när man åker tillbaka till lgh efter jobbet på fredag kväll. På torsdag blir det kanske träff med bästa Emmy med som har flyttat till Stockholm för at gå i skolan där. Har inte träffat henne på jätte länge så ska bli riktigt roligt att träffa henne igen ! =D Får se om det blilr jobb på lördag med eller om det blir att jag säger upp mig där och kollar med min chef på det andra stället om jag får tillbaka mitt pass där. Känner att jag inte vill fortsätta i ett företag där dom pressar en för mycket och vill att man ska börja jobba för tidigt, det funkar inte riktigt för mig.

Imon blir det att åka till Smultronstugan och hälsa på alla barn och personal där kanske, vilket jag ser framemot jätte mycket då jag inte har träffat dom på ett bra tag eftersom att jag har varit sjukskriven så himla länge :S men först blir det att ta en kaffe latte och fika framför tv:n och sedan får vi se vad som händer idag =)


Ha en toppen dag/kväll alla ni där ute !

 

Ovido - Quiz & Flashcards