Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Lovet

Av Constance Schärfer - 14 april 2010 11:06

Lovet har varit alldeles underbart ! Åkte till Sverige med ewe så fort vi fick ledigt båda två för påsken. Bussresan var seg men annars var allt bra :) Tågresan var också lite seg men inte lika farlig som bussen:P Vi satt och skrattade och hade oss som vanligt ^^ Väl framme i lilla Alingsås, vår fina hemstad blev det en väntan på att David skulle komma och hämta ewe så att dom kunde kolla på film och snakka lite... Mamma satt i bilen och väntade på mig, jag kan ju inte bara lämna ewe ensam där tänk om det händer henne något så är jag inte där ? :P hehe Vi flummade sjukt mycket där, tror mer än vanligt till och med.. Ewe försökte hoppa på mig rygg med en cigg i handen vilket jag inte orkade ^^^haha


En lugn hemma kväll blev det sen iaf när man kom hem :) Snakkade lite med mamma och så.. Helgen var man med vänner som man inte träffat på ett tag.. Åkte in till Gbg och llilla centrum i a-ås med ewe. Fikade med Frida, träffade Sandra och var med ewe då :) Hemma kväll hos Rasmus, träning filmkväll hos David och bowling blev det =) Hotellet med Ewe,Linn, David och Rebecka med :) Hur roligt som helst var det i Sverige...


När man kom tillbaka till Norge blev det att man åkte hem till Ewe för att bo hos henne tills jag skulle börja igen...Hjälpte henne på jobbet och var med barnen, roligt :) Fick sms från Katrine, tar jag inte upp här dock men kan säga att det var inget roligt sms.. Sen ringde hon och sa att det som stog i smset inte alls hade stått där eller något, förstod inget alls. Varken jag eller Ewe förstod vad hon menade elelr höll på :S Var kalas för lilla Christian som fylldde 4 år i onsdags som dom hade kalas då (barnkalas) och i söndags var det vuxenkalas då jag och Ewe hjälpte till med att duka, städa och stryka duk :) Var jätte roligt och maten och allt var väldigt gott :)


Lite senare på kvällen åkte jag och Ewe till stortinget för att städa på kontoret. Erika och ANgelica stod där och väntade på oss då dom skulle följa med upp. Det blev väldigt mycket tjöt och inte så mycket städ i början då det var länge sen vi såg Erika sist. Vi pratade om jobb och allt annat. Blev allt mellan himel och jord typ :P haha Sen blev det ändå dags för mig och Ewe att städa lite så att vi kunde åka hem igen. Angelica åkte ganska tidigt då hon måste sitta på bussen i en timma för att komma till Dröbak och sedan gå i ca 10 min för att komma hem.

Jag, Ewe och Erika tjötade och hjälptes åt att bära Erikas packning till t-banen och hem. VI tjötade även där och satt vid våra datorer i Ewes och mitt rum :) Det blev en lång natt för oss 3 då vi tjötade och Erika skulle upp tidigt för att jobba på Ikea. Jag och Ewe åkte för att fixa skattekort till oss som vi verkligen behövde för att slippa betala jätte mycket i skatt i Sverige eller så. VI låg och solade påbalkongen och åt frukost i det fina vädret. Ewe lyckades bränna sig ganska så regällt men jag klarade mig :D hihi Sen blev det jobb för oss igen då Kristina kom hem och vi skulle hämta Christian från barnehage.


Vi satt och solade väldigt mycket och även jag lyckades bränna mig lite sen dagen efter :) Dock inte lika mycket eller jobbigt som Ewe men jag brände mig :) haha  Hur skönt som helst är det nu när våren har kommit och man inte behöver ha på sig alls lika mycket klder som innan när man ska gå ut.


Igår satt jag och Ewe och solade igen utanför vårt rum denna gången och då kom Kristin ner och fårgade mig om jag har något jobb i Sverige vilket jag inte har sa jag. Då frågade hon om jag ville jobba hos dom direkt efter att jag har slutat hos Katrine och co. Jag blev väldigt glad och sa självklart JA!  Jag och Ewe satt och snakkade mycket om det och kom fram till att jag får söka jobb på Meny för att få in lite pengar då jag dom inte har råd att betala två aupaierer. Ewe blev väldigt glad hon också då hon får sällskap på jobbet och inte behöver vara ensam på dagarna eller så. Med andra ord vi blev väldigt glada båda två över de :) Så nu ska jag flytta in till Ewe när jag har slutat här i Dröbak och det ska bli såååå jävla roligt att göra de :D Jag och Ewe kommer verkligen överens ochvi tycker det samma osv.. Vi sitter alltid och skrattar och har roligt så det här ska gå bra :) Vi har inte tröttnat på varandra än och vi har bott mer eller mindre tillsammans varje helg då jag kommer till henne för att komma ifrån Dröbak lte och närmare sentrum och henne så klart :)


Senare på kvällen kom Angelica och Erika till oss ochvi åkte upp till Holmenkollen, eller det var tänkt så men det gick inte så bra så vi åkte längre upp för att kolla på den fina utsikten som är där. Blev lite kort tagning men inte så mcket då minn kamera inte hade så mycket batteri kvar (kort kommer snart ). Efter att vi var där körde vi Angelica till t-banen och sedan hem igen där bjöd Erika oss på väldigt god rött vin som vi drack.. Ewe blev full på bara ett glas och satt och flummade och  höll på hur mycket som helst :P haha Kastade vindruvor, tryckte in kaka innanför linne och massa andra konstiga saker höll hon på med, men jag och Erika fick oss iaf ett gott skratt, flera rättare sagt :p Sjukt roligt och sjukt mysigt var det igår ! :)


Nu sitter jag hemma i Dröbak igen och ska snart äta min och Alexanders kladdkaka som vi har bakat idag :) Sen blir det nog att jag går ner igen till mig för att vila lite ( är sååå himla trött ) :P haha Det blev inte så många timmars sömn, tror jag sov i kanske 3 timmar sammanlagt udner natten :P hehe Efter jobbet blir det att man åker till Stortinget för att gå på ungdomsmöte i yrkan ochfå reda på lite hur vi ska göra med skattekort och lite andra viktiga saker som vi behöver veta :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Constance Schärfer - 12 juli 2016 09:31

Då är det dags för jobb igen, andra arbetsdagen av 4 för denna veckan. Har dock lyckats få ledigt på lördag då jag och vännen jag varit med de senaste dagarna ska åks iväg till kusten på torsdag efter att jag slutat nattpasset. Hoppas nu bara det bli...

Av Constance Schärfer - 8 juli 2016 07:56

Då är der fredag igen och sista arbetsdagen innan helgen för de flesta. För min del är det helg efter idag. Jobbar hela dagen fram till 21.45 sedan blir det hem till Alingsås och vidare till min fina vän jag var på konsert med i onsdags. Ska kolla på...

Av Constance Schärfer - 6 juli 2016 14:45

Hej alla! nu är det dags att skriva igen lite :)För ikväll händer det saker hihi okej det kan tolkas på flera olika sätt men jag menar det på ett bra och icke sexuellt sätt. Ikväll ska jag nämligen varken sitta hemma eller jobba utan jag ska till sta...

Av Constance Schärfer - 26 juni 2016 22:37

Ja jag vet, jag har vrit sämst på att uppdatera här! :( Jobbar som en tok och allt med lägenheten så har helt glömt bort att skriva här trots att jag har haft det i tankarna :P :O Umgåts mycket med mina grannar de senaste dagarna när jag inte jobba...

Av Constance Schärfer - 2 april 2016 20:35

Okej, så jag har börjat på ett nytt jobb för en månad sedan och har 2 prov månader kvar innan jag blir fast. Trivs jätte bra och har riktigt roligt med kollegorna och brukaren. Långa pass men det gör mig inget då vi alltid gör något och tiden går sna...

Ovido - Quiz & Flashcards